Gå til innhold

Er ikke dette fryktelig dyr forsikring?


vin

Anbefalte innlegg

Prisen hos IF har steget ; igjen!

Vi har en VW caravelle 2000 mod ( ca. 100 h) m/ kasko og betaler nå 11 100; i året , og da har jeg full bomus ( 75 %)

Kjørelengde 12000 km i året.

Mannen har en Peugot 306 1999 mod m/ kasko og betaler 9200; i året , og har også full bonus.

Kjørelengde 12000 km i året.

Vi er begge over 30 år og har aldri krasjet..

Er ikke dette fryktelig dyrt?

Over 20 000; i året for to biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synest det høres rått ut. Vi betaler vel 12000 for to biler, men nå er de litt eldra da... og vi har full bonus.

Ja , ikke sant?!!

Forsøker å finne ut priser hos andre forsikringsbedrifter og har samtidig sendt en mail til dem...så får vi se på tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dyrt!

Vi betaler rundt 10000 for to biler, en ford fiesta 96 mod og en ford mondeo 01 mod begge med kjørelengde 10-12.000 med full bonus på begge. Dette er hos Enter Forsikrings undergruppe Ford Forsikring. De har samme vilkår som Vesta, da Enter er et Vesta-selskap. De tilbyr merkeforsikring på nesten alle bilmerker. Vi har i tillegg en veldig billig liten ekstra barneforsikring for å få totalforsikringsavtale (må ha tre forsikringer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dyrt!

Vi betaler rundt 10000 for to biler, en ford fiesta 96 mod og en ford mondeo 01 mod begge med kjørelengde 10-12.000 med full bonus på begge. Dette er hos Enter Forsikrings undergruppe Ford Forsikring. De har samme vilkår som Vesta, da Enter er et Vesta-selskap. De tilbyr merkeforsikring på nesten alle bilmerker. Vi har i tillegg en veldig billig liten ekstra barneforsikring for å få totalforsikringsavtale (må ha tre forsikringer).

Vi har også totalforsikring , i og med at vi har innboforsikring.

Jeg fikk en pris fra Sr-bank 1 i stad , og fikk bekreftet det jeg trodde ; vi har en DYR forsikring!

Tilbudet de kom med var på ca. 13 000; , hele 7000; mindre i året!

De er noen luringer de forsikringsselskapene ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big Mac

Vi har også totalforsikring , i og med at vi har innboforsikring.

Jeg fikk en pris fra Sr-bank 1 i stad , og fikk bekreftet det jeg trodde ; vi har en DYR forsikring!

Tilbudet de kom med var på ca. 13 000; , hele 7000; mindre i året!

De er noen luringer de forsikringsselskapene ;o)

Du skal se de har lest skattelistene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at dere har full kasko, og da er premien deretter. Kanskje en idè å vurdere om dere trenger full eller del-kasko?

Joda ; vi har full kasko.

Med del kasko så får en vel ikke dekket ev. andres skader , hvis noe skulle skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo IF kjent for å ha de omtrent dyreste forsikringene. Vi byttet for litt over ett år siden og sparer ca. kr 3500,- i året på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo IF kjent for å ha de omtrent dyreste forsikringene. Vi byttet for litt over ett år siden og sparer ca. kr 3500,- i året på det.

Ja , akkurat!

Jeg fikk et overslag fra SR - bank 1 i stad på begge bilene , og i følge det sparer vi ca. 7000; i året!

Fra over 20 000; til ca. 13 000;

DET er forskjell gitt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har du sjekket med Terra ?

Jo det er FORFERDELIG dyrt !!!

Vi har forsikringene våre i Terra (Sparebanken sine forsikringer) nå i år, vi sparte nesten 4000,- på å flytte totalforsikringen vår over dit fra Vesta.

Vi betaler 11.000,- TOTALT i året for;

2 biler, hus, innbo, garasje, skjul, reiseforsikring, to barneforsikringer.

Dette er også inkludert det lille extra vi må betale for å bli trekt en gang i måneden på forsikringene våre. (Så nå slipper vi de den STORE regningen to ganger i året.)

Vi har tidligere vært kunder hos IF, men da de la på prisene sine med nesten 50% ett år uten at vi ble informert om det, ja da kuttet vi dem ut igjen.

Jeg sjekker forsikringsprisene ved HVERT hovedforfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kasko/lån

Joda ; vi har full kasko.

Med del kasko så får en vel ikke dekket ev. andres skader , hvis noe skulle skje?

Har dere lån på bilen så lønner det seg å ha kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det er FORFERDELIG dyrt !!!

Vi har forsikringene våre i Terra (Sparebanken sine forsikringer) nå i år, vi sparte nesten 4000,- på å flytte totalforsikringen vår over dit fra Vesta.

Vi betaler 11.000,- TOTALT i året for;

2 biler, hus, innbo, garasje, skjul, reiseforsikring, to barneforsikringer.

Dette er også inkludert det lille extra vi må betale for å bli trekt en gang i måneden på forsikringene våre. (Så nå slipper vi de den STORE regningen to ganger i året.)

Vi har tidligere vært kunder hos IF, men da de la på prisene sine med nesten 50% ett år uten at vi ble informert om det, ja da kuttet vi dem ut igjen.

Jeg sjekker forsikringsprisene ved HVERT hovedforfall.

Nei , jeg har ikke sjekket terra!

Men fikk i stad et overslag fra SR-bank 1 som lå på ca. 13 000;

Altså ca 7000; mindre i året!

Utrolig at IF kan holde på sånn !

Argh...tror de har mistet oss som kunde nå , uansett ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda ; vi har full kasko.

Med del kasko så får en vel ikke dekket ev. andres skader , hvis noe skulle skje?

Du skriver:Joda ; vi har full kasko. Med del kasko så får en vel ikke dekket ev. andres skader , hvis noe skulle skje?

Jeg er ikke sikker på om du har en skrivefeil i innlegget ditt, eller om du ikke er godt nok informert om hva full kasko innebærer?

(dette var ikke spydig ment)

Ansvarsforsikring dekker din skade på andres biler og personer. Denne forsikringen er obligatorisk for å ha skilt på bilen.

Delkasko (valgfri)dekker som oftest brann, tyveri, glassruteforsikring og veihjelp på egen bil.

Du får dekket skader som ANDRE gjør på din bil med DERES ansvarsforsikring, som er påbudt. Dette er uavhengig av om du har hel eller delkasko.

Full kasko på din egen bil dekker skader på din egen bil som du selv forårsaker.

Tips: sjekk hvor høye egenandeler du har på de forskjellige delene av forsikringen.

Høy egenandel ved skade = lavere premie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , akkurat!

Jeg fikk et overslag fra SR - bank 1 i stad på begge bilene , og i følge det sparer vi ca. 7000; i året!

Fra over 20 000; til ca. 13 000;

DET er forskjell gitt;o)

Jepp.. Da ville jeg byttet. Og nå er det vel hovedforfall på forsikringen snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver:Joda ; vi har full kasko. Med del kasko så får en vel ikke dekket ev. andres skader , hvis noe skulle skje?

Jeg er ikke sikker på om du har en skrivefeil i innlegget ditt, eller om du ikke er godt nok informert om hva full kasko innebærer?

(dette var ikke spydig ment)

Ansvarsforsikring dekker din skade på andres biler og personer. Denne forsikringen er obligatorisk for å ha skilt på bilen.

Delkasko (valgfri)dekker som oftest brann, tyveri, glassruteforsikring og veihjelp på egen bil.

Du får dekket skader som ANDRE gjør på din bil med DERES ansvarsforsikring, som er påbudt. Dette er uavhengig av om du har hel eller delkasko.

Full kasko på din egen bil dekker skader på din egen bil som du selv forårsaker.

Tips: sjekk hvor høye egenandeler du har på de forskjellige delene av forsikringen.

Høy egenandel ved skade = lavere premie.

*s*

Det står : Brann , tyveri egenandel 4000;

Glass egenandel 2000;

Veihjelp egenandel 500;

Øvrige skader egenandel 4000;

Vet ikke om det er mye eller lite ?

Hilsen , litt småteit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*s*

Det står : Brann , tyveri egenandel 4000;

Glass egenandel 2000;

Veihjelp egenandel 500;

Øvrige skader egenandel 4000;

Vet ikke om det er mye eller lite ?

Hilsen , litt småteit

Du kan sikkert få øke egenandelen på 'øvrige skader' som jeg antar tilsvarer 'skade på egen bil' og få satt ned premien. Da må du vurdere hvor stor sjangse det er for at du ødelegger bilen selv og hvor stor egenandel du eventuelt vil betale ved skade.

Egenandelene ved veihjelp, glass, brann og tyveri er kanskje ikke mulig å sette opp. (?) Og heller ikke videre lønnsomt dersom det var mulig...

Har ikke erfaring med annet enn å sette opp/ned egenandel ved kaskoforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...