Gå til innhold

Hva gjør egentlig politiet når de er på jobb?


petter smart

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article.jhtml?articleID=654367

Denne saken føyer seg fint inn i rekken av saker der privatpersoner e.l. har gjort praktisk talt hele jobben for politiet og så skjer det ingenting.

Har også lest om personer som holder igjen innbruddstyver uten at politiet gidder komme å hente dem, om butikker som har videoopptak +navn, adresse og telefonnr. på butikktyver osv. osv.

Likevel gidder ikke politiet gjøre noe med det. Men når det kommer til å ta folk som kjører for fort, folk som pusser sko uten løyve og masse andre små drittsaker, ja da har de tid.

Hva er det som skjer med politiet? Bryr de seg null om hva folk mener om de? Trodde de var avhengig av folks hjelp og støtte, men slikt bryter jo totalt med folks rettsoppfattelse.

Forbrytere skal gå fri, mens stakkars folk som gjerne ikke visste bedre og brøt en lov nesten ingen har hørt om, skal straffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De drikker selvsagt bare kaffe og spiser billig gatekjøkkenmat, og så passer de på ambasadene og politikerne og kongefamilien. Og så skriver de fartsbøter. Da er kvoten brukt op...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva de gjør på jobben?

I går fulgte de etter meg med bil inn i en park og satte langlysene midt i trynet på meg og min kjære når han kom for å levere elgpølsa jeg skulle ha til rødvinen min.

Bra jeg rakk å se at det var en politibil før de satte på langlysene, for det var litt ekkelt å merke at en bil fulgte etter meg sakte inn i en park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet kan det jo hende politiet vurderte saken som så avslutta (forholdet inntrømt, pengene tilbakebetalt) at de ikke anså det hensiktsmessig å bruke ressurser på å straffe kvinna i tillegg. Misforstå meg rett: jeg syns det var en sleip handling som hun godt kunne fått en straff for, men jeg tror nok politiet har nok av andre ting å prioritere.

Jeg kjenner en politimann og han sier rett ut at folk ikke kan regne med at f.eks. innbrudd vil bli etterforska i særlig grad. Dette er forståelig ut fra at politiet har så og så mye ressurser og må prioritere grovere forbrytelser. Tviler på at politiet drikker mer kaffe en andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva de gjør på jobben?

I går fulgte de etter meg med bil inn i en park og satte langlysene midt i trynet på meg og min kjære når han kom for å levere elgpølsa jeg skulle ha til rødvinen min.

Bra jeg rakk å se at det var en politibil før de satte på langlysene, for det var litt ekkelt å merke at en bil fulgte etter meg sakte inn i en park.

Ja er det ikke kjekt å vite at de bruker tiden på slike viktige saker, og ikke innbrudd, overfall, voldtekt, ran og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet kan det jo hende politiet vurderte saken som så avslutta (forholdet inntrømt, pengene tilbakebetalt) at de ikke anså det hensiktsmessig å bruke ressurser på å straffe kvinna i tillegg. Misforstå meg rett: jeg syns det var en sleip handling som hun godt kunne fått en straff for, men jeg tror nok politiet har nok av andre ting å prioritere.

Jeg kjenner en politimann og han sier rett ut at folk ikke kan regne med at f.eks. innbrudd vil bli etterforska i særlig grad. Dette er forståelig ut fra at politiet har så og så mye ressurser og må prioritere grovere forbrytelser. Tviler på at politiet drikker mer kaffe en andre.

Hvor mye arbeid kan det være snakk om her? Kvinnen innrømmet det inntruffne? Saken var løst og arbeidet politiet måtte ha med den var minimalt.

En hører alltid om manglende ressurser i slike saker, men så leser en om alle fillesakene politiet bruker tid på og da har jeg ingen sympati med dem mer.

Hva med folks rettsfølelse? Hva med å skremme folk fra å begå lovbrudd. Dersom det verste en risikerer er å måtte betale tilbake penger en stjeler så er det jo fritt fram.

Jeg mistenker politiet for å gjøre slikt for å provosere vanlige folk slik at disse legger press på politikerne som igjen gir mer penger til politiet.

En må kunne prioritere annerledes en de mange ganger gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest twisted83

Hva de gjør på? Vel, jeg jobber på en Pizzaresturant, og på lørdag var 5 uniformerte politimenn innom oss og godtet seg fra 22,10-22,50. Det skjer vel ikke noe kriminellt i helgene lenger da.

Var da enda godt han fæle skopusserfyren ble tatt i det minste. *Puh* Nå kan vi igjen vandre trygt i Oslos gater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jaggu lure på prioriteringen av og til. Hva med politimesteren i Drammen som etterforsket Martin Skanche (skrives det sånn?) selv om hendelsen ikke var anmeldt. De hadde vel henlagt mange ran og tyverier så de fikk tid til dette.

For mange år siden ble en bil stjålet i Oslo. Bileieren så noen dager senere igjen bilen sin stående å vente på grønt lys. Han løper til og river opp døra og legger biltyven i bakken. Politiet blir varslet og tar med seg biltyven. Men hvem ble straffet? Joda bileieren ble straffet på grunn av vold. Biltyven fikk bare en liten anmerkning på sitt lange rulleblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dame uten signatur

hørte senest i går om et par tilfeller hvor politiet hadde mulighet til å hente inn et par innbruddstyver som var ferska

neida, de kunne ikke komme. Ikke alvorlig nok.

Si meg, hvor blir det av politikerne og deres pengesekk?

Bjørvika?

Tragisk prioritering spør du meg. Et samfunn har da også en behovspyramide. Det må kunne gå an å omprioritere litt for å få viktige områder til å fungere før man bruker millioner på luksus (som i all uforskammethet kun kommer få mennesker til gode).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Det er vel litt kabal og sjekking av privatmail på PC'en. En kopp kaffe. En prat med kollegaer om siste nytt (i privatlivet). En tur ut for å kjøpe wienerbrød til lunsjen.

Det var fleip. Unnskyld!

Men jeg tror det må være veldig dårlig organisert. De prioriterer litt rart med den tiden de har til rådighet.

Det lille jeg har hatt kontakt med Onkel Politi har skuffet meg stort. Trodde de var både proffe, effektive og til å stole på. Får håpe jeg har truffet på de gale gutta jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...