Gå til innhold

Flashback hos tannlegen - igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest snilt lite beist

For noen dager siden var jeg hos tannlegen her og fikk flashback mens jeg tok røntgen.

Ble forferdelig redd og fortvilet, for jeg føler at jeg har "lurt" alle som trodde at jeg har bearbeidet overgrepene. Men disse flashbackene dukker opp til stadighet...Blir en aldri ferdig med disse tingene?

Er dette noe som aldri går over?

Er redd for at familien min vil bli så skuffet når de innser at jeg ikke er "ferdig" med å bearbeide overgrepene ennå...

Er det noen som har gode råd, en kommentar, noen trøstende ord?

Andre med samme erfaringer?

Bør jeg bare ta meg sammen og gjennomføre full tannbehandling, uten å bli dopa ned på forhånd?

Føler at det forventes at jeg skal ta slike utfordringer på strak arm , og at jeg skuffer folk om jeg ikke tør.

Jeg er lei av å skuffe de rundt meg .....

Litt "lei seg" hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124257-flashback-hos-tannlegen-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære lille snille beist.

Ikke la deg styre av andres forventninger og følelser. Du er ikke ferdig med overgrepet enda. Slike ting er ikke bearbeidet i løpet av en kort tid. Det er snakk om alvorlige traumer som setter seg fast i tankemønster og følelsene dine. Du kan ikke styre flashbacksene. Det må de rundt deg forstå. Vet hvordan du har det! Ikke press deg til ting som kan fremprovosere vonde minner. Skynd deg langsomt!!! Dop deg ned hos tannlegen. Du går jo ikke glipp av noe ( smiler- har tannlegeskrekk) Du går fremover, det er det viktigste. Stå på!

Gjest surrrrr

Hva slags familie har du, da, som ikke kan akseptere at du trenger tid til å bearbeide overgrepene?

Du skal da ikke være flink for familiens skyld?

Skal du være flink, skal du være det for DIN skyld.

Syns du er flink, jeg, når du prøver deg på tannbehandling uten å dope deg ned. Om du ikke klarer å gjennomføre uten noe beroligende, hva gjør egentlig det?

Tannlegeskrekk kan en ha uten å ha opplevd overgrep, også.

selungen1365380587

Kjære deg.

Jeg regner med at du får disse flashback ene når du er der fordi du har opplevd overgrep der munnsex innebar. Jeg har det sånn selv og jeg har tatt kontakt med en kjempeflink tannlege, hun skal sende henvisning til narkose.

Hadde det vært noe for deg?

Gjest snilt lite beist

Kjære deg.

Jeg regner med at du får disse flashback ene når du er der fordi du har opplevd overgrep der munnsex innebar. Jeg har det sånn selv og jeg har tatt kontakt med en kjempeflink tannlege, hun skal sende henvisning til narkose.

Hadde det vært noe for deg?

Jo...har fått narkose før , mange , mange ganger før. Men håper jo at jeg en gang skal klare og gjøre ting som dette slik "normale" folk gjør det.

De normale har en tendens til å ikke være i stand til å sette seg inn i en slik situasjon , noe som en ikke akkurat kan kreve av dem heller....

Men som goliane sier, så føler jeg vel for mye - burde sikkert ikke bry meg så mye om hva jeg føler, det er sikkert skadelig.

Egentlig skulle jeg gjerne gitt f*** i hva folk sier til meg eller om meg , men jeg vil være flink, vil fikse ting som en voksen kvinne burde kunne klare.Også blir det bare rot...da kommer selvhatet og skyldfølelsen snikende i buskaset og kaoset i hodet starter.

Jeg skal snakke med tannlegen over helga og høre hva han sier. Han er kjempe ok , så det er ikke problemet, men det som skjer ukontrollert i hodet mitt, er et stort problem.

Jeg vil ikke ha det sånn!Jeg vil ikke at den jævelen skal få et slikt overtak på meg. "##Måtte fanden ta han og sende han til %#!!§()=??&¤#!

Grrrrrr....

Men til selungen - takk for svaret!!! Du traff på spikerhodet der og takk for det. Føles godt at noen vet hva det vil si når bildene kommer i hodet.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest snilt lite beist

Kjære lille snille beist.

Ikke la deg styre av andres forventninger og følelser. Du er ikke ferdig med overgrepet enda. Slike ting er ikke bearbeidet i løpet av en kort tid. Det er snakk om alvorlige traumer som setter seg fast i tankemønster og følelsene dine. Du kan ikke styre flashbacksene. Det må de rundt deg forstå. Vet hvordan du har det! Ikke press deg til ting som kan fremprovosere vonde minner. Skynd deg langsomt!!! Dop deg ned hos tannlegen. Du går jo ikke glipp av noe ( smiler- har tannlegeskrekk) Du går fremover, det er det viktigste. Stå på!

Tusen takk for gode svar!!!!

Ha en god helg, alle sammen!!

Med vennlig hilsen

Jo...har fått narkose før , mange , mange ganger før. Men håper jo at jeg en gang skal klare og gjøre ting som dette slik "normale" folk gjør det.

De normale har en tendens til å ikke være i stand til å sette seg inn i en slik situasjon , noe som en ikke akkurat kan kreve av dem heller....

Men som goliane sier, så føler jeg vel for mye - burde sikkert ikke bry meg så mye om hva jeg føler, det er sikkert skadelig.

Egentlig skulle jeg gjerne gitt f*** i hva folk sier til meg eller om meg , men jeg vil være flink, vil fikse ting som en voksen kvinne burde kunne klare.Også blir det bare rot...da kommer selvhatet og skyldfølelsen snikende i buskaset og kaoset i hodet starter.

Jeg skal snakke med tannlegen over helga og høre hva han sier. Han er kjempe ok , så det er ikke problemet, men det som skjer ukontrollert i hodet mitt, er et stort problem.

Jeg vil ikke ha det sånn!Jeg vil ikke at den jævelen skal få et slikt overtak på meg. "##Måtte fanden ta han og sende han til %#!!§()=??&¤#!

Grrrrrr....

Men til selungen - takk for svaret!!! Du traff på spikerhodet der og takk for det. Føles godt at noen vet hva det vil si når bildene kommer i hodet.

Med vennlig hilsen

Mener ikke at du føler for mye. Du kan ikke for hva du føler! Bedre å være overfølsom enn ufølsom, da, vet du!

Jeg mente at du må ikke føle deg fram til hva andre mener om deg og reaksjonene dine. Du må spørre dem hva de mener!

Gjest snilt lite beist

Mener du at det var en tannlege som begikk overgrep? Jeg mener, det virket sånn, med overskriften og alt, at det er noe som skjer (flash back'ene) hver gang du er akkurat der?

Nei , det var ikke tannlegen som begikk overgrepene, men jeg ble utsatt for overgrep fra en nabo,blandt annet munnsex , og det kommer fram hos tannlegen. Da får jeg ting stukket inn i munnen, og det minner meg om overgrepene jeg ble utsatt for som barn.

Har det samme forholdet til gynekologiske undersøkelser og liknende også, så det er selve situasjonen som fremkaller " minnebilder", såkalte "flashbacks".

Håper det ble mer forståelig for deg nå.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...