Gå til innhold

Bekymret for broren min :o(

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå

Vet det er et eget forum for Diabetes, har skrevet dette innlegget der og, men så så jeg at siste innlegg derifra var fra Oktober, så jeg regner med at det ikke er store aktiviteten der ! Prøver meg her i steden, vil gjerne ha svar fort som mulig :o)

Broren min på 28 år, ble innlagt på sykehus for to dager siden. Han ringte moren og faren min på morningen og snakket bare tull, sa han holdt på å dø... Pappa fikk en ambulanse til å komme å hente ham med en gang, og på sykehuset kunne de konstantere HØYT blodsukker, det var på 37 !!! Da var han rimelig nær, var han ikke ???

Dette er så forferdelig ! De får enda ikke noe særlig lurt ut av ham, han bare mumler...

Grunnen til det høye blodsukkeret var at han ikke hadde tatt insulinen, hadde ikke funnet den sa han, men da pappa var nede hos ham stod den pent ved siden av tannbørsten !

Han har endel problemer og har hatt det vanskelig for tiden, så det vi nå lurer på er om det nok ikke var et rop om hjelp !!!

Men hvor lenge har han unnlatt å ta insulin når blodsukkeret er sååå høyt da, flere dager eller ??

Kan han ha tatt noe skade nå når han har gjort dette ??

Må si jeg er redd nå, og håper på noen beroligende ord !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12427-bekymret-for-broren-min-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil ha noen beroligende ord, det skal du få av meg.Det er så god hjelp for Dia. i våre dager. Hos unge kan de legge inn noe som trekker ut de insulinet de trenger.Det er et sjokk å få, har det selv.Men den yngere genrasjon får helt annen hjelp. Ønsker deg llykke til hilsen

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Ikke nå. Slik du beskriver det, synes jeg dere kan tolke hendelsen som at han er deprimert, og at han ønsker hjelp. Hadde han virkelig bestemt seg for å dø, ville han nok gjort det annerledes. Så høyt blodsukker kan komme i løpet av første døgnet, men avhenger av mat-inntak, og hvilke insulin-doser han vanligvis bruker. De fleste som har vært bevisstløse grunnet så høt blodsukker vil være veldig slitne i flere uker etterpå, men de fleste klarer seg uten varige men. Dere bør sørge for at han får oppfølgende samtaler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...