Gå til innhold

Brystsmerter, høy puls.....

Anbefalte innlegg

For litt over en måned siden fikk jeg et anfall på jobben, der pulsen steg, kjente ett trykk på brystet, begynte å svette, ble svimmel og følte at jeg ville svime av.. fikk skjelvinger!! Da jeg kom meg til legevakten , sendte de meg i ambulanse til sykehus da de trodde jeg hadde en blodpropp i lungen... på sykehuset ble jeg en uke der de tok prøver som EKG,24-timers EKG, Bryst-røntgen, CT-scan av bryst, blodprosent, blodtrykk.. og en mengde blodprøver jeg ikke er sikker på hva de skjekket meg for.. Etter en uke ble jeg sendt hjem da de ikke kunne finne noen feil på meg.. har nå gått hjemme i 3 uker... og har ennå disse anfallene ofte og ureglemessig.. har i de siste dagene, følt ubehag/trykk i venstre arm, dovner til tider vekk i noen fingre... er en difus følelse å beskrive, men er i alle fall ubehagelig.. Pulsen skifter ofte på meg, og veksler fra ca 50 - 120/130 etter som jeg får anfallene..Blir ofte også kvalm.. er i tid etter anfallene veldig sliten og matt i kroppen.... Skal inn til kontroll igjen i Januar, men begynner å føle at dette hemmer meg både på jobb/fritid.. Bør jeg oppsøke lege før Januar.. og hva kan det eventuelt være... ???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12429-brystsmerter-h%C3%B8y-puls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til HMMMMMM...

Det virker som om du ble skikelig vurdert uten at noe galt kunne påvises.

Jeg burde ha noen flere data om deg for å kunne mene noe om din tilstand, bl. a. kjønn, alder, evt. tidligere sykdommer, etc. Hvis du er mann og over 40 år vil mistanken om mulig hjerteårsak være klar, mens en kvinne under 40 år vil ha et annet mulig symdomspanorama.

Det du kjenner i brystet , med ubehag og trykk, vil for meg som cardiolog være sterkt suspekt på en hjerteårsak, forutsatt endel av det jeg nevnte over. Din pulsvariasjon vil kunne puttes i samme skuff.

Du nevner ikke f.eks. belastnings-EKG blant dine undersøkelser, og det er vel det første jeg ville gjøre, men, som sagt, det er mange forutsetninger for et slikt standpunkt. Det virker sannsynlig at du bør oppsøke lege før avtalen din i januar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...