Gå til innhold

Kraftig blødning i uke 12


mini

Anbefalte innlegg

Hei

På søndag begynte jeg å blø kraftig. Ble sendt til mulig utskrapning med en gang, men på ul viste det seg at fosteret levde og alt så normalt ut i livmoren. Blødningen kom fra nedre del av livmorhalsen. Fikk beskjed om at enten var det en abort på gang, eller så kunne blødningen skyldes hormonforandringer, men legen trodde på det første siden blødningen var så kraftig. Blødningen avtok gradvis å i løpet av et døgn var den borte. Jeg hadde ingen smerter i forbindelse med blødningen. Betyr dette at det gikk bra denne gangen, eller betyr det at noe sannsynligvis er galt med fosteret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Förhoppningsvis har allt gått bra och den hotande risken för spontanabort är över. Ett foster tar inte skada av detta men om det sedan tidigare inte är nomalt på något vis, vet man ju inte. Jag vet att en del kvinnor som får så kraftiga blödningar , men där det ändå går bra, har det varit 2 foster, alltså tvillingar och den ena har då stöts ut. Detta kan man ofta sedan verifiera när man ser på moderkakan efter att barnet är fött. Då ser man en liten extra moderkaka som sitter brevid den gamla. Jag vet inte om så är fallet med dig men i varje fall så får du nu se tiden an. Det är inte mycket som du nu kan gjöra, mera än att undvika överansträngning. Inte stressa för mycket under julen. Vi får hoppas att blödningarna inte kommer tillbaka, i så fall skall du givetvis kontakta din doktor igen. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på det samme! Jeg var i 12 uke, og fikk blødning. Jeg fikk til legen, og han henviste meg til en spesialist på gyn. og kvinnesykdommer tiiiidlig neste morgen! Spesialisten tok en ultralydsjekk (ikke en vanlig ultralydsjekk, men en gynekologisk ultralydsjekk, vanskelig å forklare, men uansett...), på forhånd sa han at det kunne være spontanabort, men da han undersøkte fant han ut at det var MORKAKEN som forårsaket blødningen! Den lå feil eller noe, og "behandlingen" av dette var å ta det med ro, og ligge så mye som mulig de neste dagene! Så håpet er der, trenger ikke å bety spontanabort! Håper det går bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...