Gå til innhold

sykemelding pga allergi

Anbefalte innlegg

Gjest skrætsj, skrætsj

Hei!Jeg lurer på om det er vanlig å gi sykemelding pga allergi... Jeg benyttet egenmeldinger i vår da det sto på som værst, så da har jeg rett og slett ikke flere igjen. Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg er så ille i allergien akkurat nå, men kan jo tenke meg et par grunner; det er blitt ganske mange kuldegrader ute, kontoret er fullt med julestjerner og annen julepynt i tillegg til at lufta virker veldig tørr.

Jeg mener selv at jeg er værre når jeg er på jobb - og har derfor tatt det opp med verneombudet, men foreløpig har det ikke skjedd noe.

Avslutningsvis kan jeg jo besrkrive hvordan allergien min er nå; veldig tørr hud med små, små prikker som klør over hele kroppen, tørre lepper, øyenlokk og nese - her flasser jeg (har fått time hos hudlegen for dette). I tillegg er det ene øyet hovent og rødt hele tiden. Så renner det fra øyne og nese. Ting blir litt bedre med zyrtec, men da blir jeg til gjengjeld utrolig søvnig.

Vet jo at mange har allergi, men har aldri hørt om noen som er blitt sykemeldt på grunn av det. Er det vanlig, tro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12436-sykemelding-pga-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære skrætsj

Sykemelding får du hvis sykdommen gjør at du ikke klarer å fungere på jobben, og er ikke avhengig av hva slags sykdom det gjelder. Allergi kan i perioder være så plagsomt og gi så store problemer at det er nødvendig med sykemelding. Dette må du og legen finne ut av i fellesskap. Ta kontakt med legen din angående dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12436-sykemelding-pga-allergi/#findComment-61843
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...