Gå til innhold

brystkret med spredning lever

Anbefalte innlegg

hei. jeg har en mor som fikk påvist brystkreft for fem år siden.nå har hun også få kreft i ribb beinet og i leveren.hun har fått stråle på ribb beinet og der har det stoppet. men leveren har det kommet mer på. hun har nå fått medisinen aromasin.. hun har en hormon påvirket kreft type.. har noen vært borti dette??? vi er jo veldig engstelige å lurer på hvordan utsiktene er med en slik diagnose!!! er det noen som vet noe??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124379-brystkret-med-spredning-lever/
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei. Jeg lurer på hvordan det gikk og hva som skjedde. Det samme har nå skjedd min mor.

Hilsen Hilde

de fant også kreft i skjelettet..det brukte de stråler på og det har kapslet seg inne.. det i leveren har de gitt celle gift for og hun er nå ferdig med 6 behandlinger.. resultatet av dette ble at kreft svultsen ble mindre og de har klart å kapsle den inn.. men om ca 2 måneder skal hun på kontroll for å se om det er noe som fortsatt lever inne i svultsen..håper jo selvfølgelig på gode resultater.. hvorn går det med din mor??? håper dette var til noe hjelp..

Gjest hilde g

de fant også kreft i skjelettet..det brukte de stråler på og det har kapslet seg inne.. det i leveren har de gitt celle gift for og hun er nå ferdig med 6 behandlinger.. resultatet av dette ble at kreft svultsen ble mindre og de har klart å kapsle den inn.. men om ca 2 måneder skal hun på kontroll for å se om det er noe som fortsatt lever inne i svultsen..håper jo selvfølgelig på gode resultater.. hvorn går det med din mor??? håper dette var til noe hjelp..

Hm. De har ikke funnet noen konkret svulst enda. Det er ikke så lenge siden hun begynte få vondt i ryggen, da var det pga knekt virvel. Så gikk smertene aldri over så de begynte ta andre undersøkelser. Legene sier det er spredning av brystkreften. Nå har det spredd seg til skjellettet. Jeg syns det er veldig rart at de ikke finner sånt ut før siden hun har vært på kontroll jevlig etter hun var ferdi med behandlinger for brystkreften. Trodde disse kontrollene var for å lettere få vite om den sprer seg etterpå. Veldig merkelig at de ikke har finni noe før syns jeg da..

Hm. De har ikke funnet noen konkret svulst enda. Det er ikke så lenge siden hun begynte få vondt i ryggen, da var det pga knekt virvel. Så gikk smertene aldri over så de begynte ta andre undersøkelser. Legene sier det er spredning av brystkreften. Nå har det spredd seg til skjellettet. Jeg syns det er veldig rart at de ikke finner sånt ut før siden hun har vært på kontroll jevlig etter hun var ferdi med behandlinger for brystkreften. Trodde disse kontrollene var for å lettere få vite om den sprer seg etterpå. Veldig merkelig at de ikke har finni noe før syns jeg da..

likt skjedde med min mor hun hadde brist i ribbebeinet..trodde de... men etter ett år fant de ut atdet var kreft.. helt utrolig....

Gjest hilde g

likt skjedde med min mor hun hadde brist i ribbebeinet..trodde de... men etter ett år fant de ut atdet var kreft.. helt utrolig....

Ja, moren min klager på at hun har så vondt i ribbeinet så hun tror det er brukket, tror du det kan være kreft i ribbeinet da? Skal ta MR og slik snart, ikke gjort det enda. Men hvis det er mulig å ha kreft i ribbeinet kan det jo hende det er det som har skjedd min mor..

Annonse

Ja, moren min klager på at hun har så vondt i ribbeinet så hun tror det er brukket, tror du det kan være kreft i ribbeinet da? Skal ta MR og slik snart, ikke gjort det enda. Men hvis det er mulig å ha kreft i ribbeinet kan det jo hende det er det som har skjedd min mor..

mor min hadde smerter i ribbe beinet..veldig vondt var det visst hun satt skjeivt eller hostet..det kalles skjelett kreft visst det er det.. du må bare stå på å ikke vente for lenge med å gå til legen. ing skjer visst dere ikke står på selv.. lykke til

Gjest hilde g

mor min hadde smerter i ribbe beinet..veldig vondt var det visst hun satt skjeivt eller hostet..det kalles skjelett kreft visst det er det.. du må bare stå på å ikke vente for lenge med å gå til legen. ing skjer visst dere ikke står på selv.. lykke til

Høres veldig likt ut dette, min mor har fått vite hun har skjellettkreft og begynt på noen tabletter. De sier det er lettere brekke ribbein når man har kreft i skjellettet så vi regner med at det er derfor hun har så vondt der. Går til undersøkelser, men det jeg syns er så rart er at hun har jo vært på jevnlige undersøkelser hvert 1/2 år og de har ikke funnet ut noe før de trodde det var en muskel i ryggen, noe som viste seg var spredning av kreften. Tåpelig med undersøkelser når dem ikke viser spredning når det er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...