Gå til innhold

Rar mage etter spontanabort


Gjest Sønni

Anbefalte innlegg

Hei, håper det er noen som kan svare meg her.

Jeg opplevde en spontanabort for nøyaktig to uker siden, da var jeg 5+2. Jeg hadde ikke smerter i magen. men en svak mensenmage, og jeg blødde bare i to dager - deretter fire dager med liten brun utflod.

Nå har det seg slik at i de fem siste dagene har jeg hatt en mensen-lignende-mage og jeg er småkvalmen i begynnelsen av dagen. Hvis jeg skal regne spontanaborten som en mens skulle jeg nå ha hatt eggløsning. Er det derfor jeg har en slik rar mage? Kan det være fordi mensen snart kommer litt vel tidlig eller er jeg gravid igjen? Det rare er at det var slik jeg følte meg i magen da jeg var gravid, men det er vel umulig å være gravid så tidlig etter en spontanabort eller også kjenne symptomer på det bare ett par dager etter en befruktning? Vi hadde sex for første gang siden spontanaborten en uke etter. Kan jeg ha fått eggløsning allerede da?

Jeg vil også nevne at jeg har hatt stikkinger nede på den ene siden av magen og at det ofte føles som om magen "brenner".

Takker for svar.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hadde du utskrapning? Fikk du ultralydundersøkelse?

Man kan iblant abortere en tvilling og fortsette graviditeten med den andre, iblant kan man tro det er en abort, men så er det et svangerskap utenfor livmoren, det kan gi blødning og smerter. Eggløsning kan komme et par uker etter en abort, det er individuelt hvordan man reagerer på det. Hva er din erfaring fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du utskrapning? Fikk du ultralydundersøkelse?

Man kan iblant abortere en tvilling og fortsette graviditeten med den andre, iblant kan man tro det er en abort, men så er det et svangerskap utenfor livmoren, det kan gi blødning og smerter. Eggløsning kan komme et par uker etter en abort, det er individuelt hvordan man reagerer på det. Hva er din erfaring fra før?

Hei Moen!

Takk for svaret. Neida, jeg hadde ikke utskraping. To dager etter spontanaborten var jeg til ul på sykehuset, der jeg fikk bekreftet at det var en spontanabort og at alt var ute. Etter som det var lite blod igjen inni der, fikk jeg beskjed om at jeg ville snart bli ferdige med blødningene. Det var jo riktig.

Jeg har hatt hormonforstyrrelser i over 2 år, på grunn av p-pille sprøyten jeg brukte tidligere. Denne sluttet jeg med for 2,5 år siden, men jeg fikk ikke eggløsning før i november og da ble jeg jo gravid. Har derfor ikke peiling på hvordan jeg egentlig skal ha det rundt eggløsningsperioden. Sist hadde jeg vondt i magen i ca. 1 døgn og fikk liten lysebrun utflod to dager etterpå. Det må ha betydd at jeg da hadde eggløsning. Denne gang er jeg som sagt usikker om det er eggløsningen som forårsaker magesmertene. Det er jo ikke direkte vondt, men ubehagelig og jeg blør ikke.

Klem fra Sønni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...