Gjest mnv Skrevet 12. desember 2000 Skrevet 12. desember 2000 Jeg har fått poser under øynene på grunn av lite søvn de siste årene. Er det mulig å redusere posene hvis jeg sover mer ?, eller kommer de alltid til å være der ? 0 Siter
Christian Anker, redaktør Skrevet 17. desember 2000 Skrevet 17. desember 2000 Her er et tidligere spørsmål jeg har besvart som jeg håper kan være til nytte: "Poser rundt øynene. Jeg har i mange år vært plaget med hovne øyelokk og poser under øynene. Det gjør at jeg alltid ser trett ut. Jeg føler meg heller ikke helt i form. Er det noe å få for dette, eller kan jeg gjøre noe selv? Mosjon kan bedre din tretthet og og kanskje også posene under øynene. Dersom du røyker, vil du oppnå et friskere utseende ved å kutte ut røyken. Tilbakeholdenhet med alkohol er også klokt. Aromaterapi er en velgjørende massasje med duftende oljer og er midt i blinken for en sliten kropp. En hudpleier gir også gode sminketips. Det viktigste er likevel at du er snill mot deg selv, kjenner etter hva du orker i hverdagen og heller sier "nei" når det er nødvendig. Kosmetisk kirurgi for å få fjernet overflødig hud og fettputer rundt øynene kan gi et godt resultat. Slike operasjoner koster ca. 8-12.000 kroner avhengig av hvor omfattende inngrep som er nødvendig. Ettersom du ikke føler deg i form, synes jeg du for orden skyld bør få gjort en generell medisinsk undersøkelse med blodprøver hos din lege." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.