Gå til innhold

Magebesver!

Anbefalte innlegg

Gjest annelinn

Hei!

Jeg er en jente på 23 som det siste halve året har hatt mer eller mindre besver med magen.(da kom jeg hjem fra en måneds reise i sør amerika) I det siste har problemet blitt større.

Har tendenser til magekramper, med påfølgende løs avføring. Ofte er jeg på do tre fire ganger i løpet av en arbeidsdag. Først tok jeg dette som stress eller noe lignende. Har også spekulert på om det kan være noe form for alergi, men har ikke funnet ut hva det da eventuelt kan være jeg reagerer på. Bortsett fra disse sporadiske magekrampene har jeg ingen smerter, men har hatt lite overskudd den siste tiden.

Har også hørt at diare kan føre til slapphet og underskudd på viktige mineraler?

Hilsen Annelinn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12451-magebesver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til annelinn. Siden du har vært utenlands, synes jeg det er rimelig med en sjekk på fremmede bakterier,amøber e.l. i avføringen. Legen din har utstyr til en slik test. Enkelte tarminfeksjoner kan påvirke leveren og gi slapphet og fordøyelsesvansker, og en sjelden gang mangelsykdommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12451-magebesver/#findComment-61991
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...