Gå til innhold

brunlig utflod hele tiden...


Gjest iv

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bare et spørsmål som jeg lurte på om du kunne hjelpe meg med.

Fødte et barn i April, ammet henne til oktober. Fikk min første mens tilbake i september. Alt var helt normalt. Bestemte meg for å starte på p-piller til måneden etter. Andre menstruasjon, altså.

Andre mens kom. Begynte med brunlig utflod vel i tre dager, før jeg fikk mensen ordentlig. Deretter tok den brune utfloden aldri slutt... Venter min tredje mens, men har fremdeles brun utflod.

Har tenkt ut to alternativer som kan være årsaken, men er ingen ekpert og trenger kyndig hjelp. Kan det være at det med eggløsning og alt det der ikke er kommet ordentlig i gang enda? Eller kan slik brunlig utflod bare være normalt ved start på p-piller, altså hormonelt?

Er bare 23 år, så det er vel ikke aktuelt med celleprøve enda, eller er det noe jeg burde bestilt tid til. Det ble ikke tatt på første kontroll hos doktor under graviditeten. Noe som jeg har hørt er vanlig.

Takker for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du begynte med p-piller i oktober?? Da har du ikke eggløsning i det hele tatt, for det er effekt av pillen at den stopper eggløsning.

Det er ikke uvanlig med blødningsproblemer (brun utflod) ved bruk av pillen, men hvis det fortsetter bør du få en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...