Gå til innhold

Zoladex/kliogest beh.


Gjest Endo

Anbefalte innlegg

Hei Mette!!!!

Jeg har nå fått satt min siste sprøyte med zoladex.

6 okt begynte jeg med kliogest og har hatt mensen/blødninger siden midten av okt. Er dette vanlig?

Vuderer å kutte ut kliogesten, skal forsette ennå i tre mnd til med den. Fra jan skal jeg begynne med depo provera 1 gang i mnd til vidre beh. Er det dumt av meg og kutte ut kliogesten?

mvh

Endo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes det er en god ide å kutte ut Kliogest som sannsynligvis er årsak til blødningen. Det er vanlig med blødning når man starter på Kliogest. Hvis du har hatt effekt av Zoladex, synes jeg det er en god ide å fortsette med Depo-Provera, men jeg vil anbefale at du får satt første sprøyte så fort som mulig, mens du enda har effekt av Zoladex. Du bør sjekke med en graviditetstest før du starter med Depo-Provera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...