Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk for ca 3 1/2 år siden psoriasis på leggene og lårene, og det har siden også begynt på albuene, litt på ryggen og også i hodebunnen.

Av legen har jeg tidligere fått resept på kortisonsalve. Da fikk jeg en middels sterk kortisonsalve og en sterk kortisonsalve. Først skulle jeg ta den sterke kortisonsalven i 14 dager for så å gå over på den middels sterke salven. Etter en ukes tid med den sterke kortisonsalven merket jeg at det begynte å hjelpe litt, men med en gang jeg sluttet med den sterke salven og begynte på den middels sterke salven, så kom utslettene tilbake for fullt.

Jeg har prøvd både aloe vera (både salve og rett fra aloe vera-plante), diverse kremer og Salt Lake-salve, men ingenting har hjulpet hittil.

Har noen gode råd om hva som kan hjelpe? Jeg har på det verste utslett fra tærne helt til høyt oppå lårene, på ryggen, albuene, hendene og i hodebunnen.

Solarium, skal det hjelpe? Noen har sagt det til meg, men jeg har ikke blitt bedre av det.

Håper på gode råd nå før den verste perioden kommer. På forhånd takk :)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12502-psoriasis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...