Gå til innhold

Hva ser de?


Gjest Vetikkehvemjeger

Anbefalte innlegg

Gjest Vetikkehvemjeger

Jeg har et problem. Jeg aner ikke hva andre ser når de ser meg, hva slags person ser de? er jeg stygg/vanlig/pen? Frastøtende eller hva? Jeg aner ikke! Jeg aner ikke hva slags person de ser når de ser meg... Derfor tør jeg aldri ta kontakt med noen og trekker meg alltid unna når noen prøver å nærme seg meg. Jeg vet jo ikke hvem det er de snakker til! Jeg mangler på en måte et selvbilde. Er det noen som kjenner seg igjen i dette eller vet hva slags "diagnose" som kan stilles på meg? Går det over, eller blir jeg sånn resten av livet? Er mann, midt i 30-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

becky1365380394

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Slet med det samme i mange år, men er mye bedre nå da!

Dette virker sikkert rart, men jeg begynte faktsisk med å sitte å glane på meg selv i speilet, leeenge av gangen. Bare satt der og studerte meg selv...etter en stund så jeg meg, meg der inn i korte glimt, så lenger og lenger av gangen. Synes faktsisk ikke jeg ser så værst ut heller!

Dette blir du kvitt. Men du må begynne å face verden og andre mennesker.

Jeg tenker som sådann at det spiller egentlig fint liten rolle om andre mennesker synes jeg er stygg eller mindre pen. De menneskene jeg ønsker å omgås med blåser nemlig i mitt ytre sånn sett.

De som er dine venner er jo det fordi du har noe å tilby dem, er du ikke enig?

Du vet jo at du ikke går rundt å velger hvem du ønsker å være sammen med pga utseende?

Ofte blir mennesker også vakre uansett, når man kjenner dem på innsiden!

Mitt råd til deg er altså: Ha noen selvskrytende samtaler med ditt eget speilbilde.

Forsøk å stole på at de menneskene du omgås, faktisk er sammen med deg frivillig.

Dte tar tid å bygge relasjoner, men om du makter å stå i usikkerheten over en tid, vil du oppdage hvem som er dine venner og ikke.

Og de som ikke er det kan jo egentlig bare ha det så godt!

Alle kan ikke like alle heller? Hva så om noen ikke liker deg? Det er nok av de som vil gjøre det!

Det er ikke hva andre tenker og mener om deg som betyr noe. Deres dom skal da ikke styre din livsutfoldelse.våre gen dom er ofte en hardeste, og innholdet i den bestemmer du faktisk selv!

Du er verdifull fordi du er deg.

Så kjøp deg et digert speil og fortell det at du stråler av de egenskaper du ønsker å yte til dine medmennesker. Det funker, men vær tolmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ihvertfall å lese utifra innlegget ditt, at du har dårlig selvtillit, at du kanskje er en usikker person, ikke stoler på andre, fordi du ikke stoler på deg selv. Opptatt av utseende og hvordan ting ser ut på utsiden, og kanskje noe selvsentrert? Som ikke er så uvanlig, dersom man sliter litt med selvbildet.

Hva med å prøve å gi deg selv endel av den oppmerksomheten du ønsker at andre skal gi deg? Og arbeide med deg selv, og ikke tenke så mye på hva andre tror og mener. Jeg tror nemlig ikke at de andre tror og mener så veldig mye om deg, det ville i såfall vært litt uvanlig.

Jeg sliter med noe av det samme selv, så jeg vet det kan være vanskelig. Jeg vet heller ikke om dette kan hjelpe noe, det jeg har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Identitetsforstyrrelser er som regel kobla til en borderlinediagnose, men det er umulig å si om du har dette ut fra det du skriver. Foreta et søk på nettet på "borderline personality disorder" og se om du kjenner deg igjen.

Hvis du alltid har hatt denne opplevelsen av å ikke vite hvem du er og dette har gjort at du ikke har kunnet relatere ordentlig til andre, så tviler jeg ærlig talt litt på at de rådene du får under her om å "booste" din egen selvtillit vil kunne føre til grunnleggende forandring. Antakelig er langvarig psykoterapi nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...