Gå til innhold

Startet med selvskading igjen.


Gjest Kvinne_21

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne_21

Jaja nå har jeg startet med selvskadinga igjen, jeg laget 3 nye sår igår og jeg må gå med langermet genser for at ikke de rundt meg skal se at jeg har skadet meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stakar deg.. vet akkurat hvordan du har det. utrolig stressende å gå å holde genseren nede hele tiden. får du noe hjelp? kanskje det kunne hjulpet litt..? vet de rundt deg at du skader deg selv? min erfaring er at det ble en lettelse da mine nærmeste fikk vite det. bortsett fra at man føler at man skuffer de når skadingen skjer igjen og igjen. vanskelig situasjon! håper hvertfall det går litt bedre nå:) stor "god bedring" klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hvorfor skriver du om det her? Hva slags tilbakemeldinger ønsker du deg?

Ofte er det veeeldig vanskelig å undertrykke trangen til å påføre seg selv smerte når man ikke ser noen annen måte å døyve den psykiske smerten på.

Det føles surt å "sprekke" når man har holdt seg fra selvskadingen lenge, men husk at en sprekk ikke betyr at du aldri vil klare å slutte. Kanskje en teit sammenlikning, men folk som slutter å røyke har ofte fler forsøk og sprekker bak seg før de klarer det.

Selv synes jeg det hjelper at folk rundt meg vet at jeg har problemer med selvskading. Prøver da å fokusere på hvor fortvilt de blir av at jeg skader meg, og hvor dårlig samvittighet jeg ender opp med. Det er beinhardt, men det kan gå med litt trening.

Ellers går det jo an å ete et par hele chili om en trenger å kjenne smerte. Jeg gjør det. Skal love deg det er lite behagelig, men det som skjer er at kroppen frigjør endorfiner (kroppens eget smertestillende stoff), og disse gir deg en god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnløs i dag

Da er du ikke alene. Jeg har også falt tilbake til gamle uvaner. Og jeg som trodde jeg var "ferdig" med det. Jeg håper virkelig du har en behandler å gå til, som kan hjelpe deg ut av selvskadings mønsteret igjen. Det viktigste er vel å finne andre løsninger enn akkurat selvskading , ikke minst å finne ut av hvorfor en tyr til selvskading, når situasjonen blir for tøff. Har en funnet ut av det og finner andre "veier å gå" enn å skade seg selv, har en kommet langt på vei. Jeg sender mange varme tanker til deg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kvinne_21

Leit å høre... Har selv klart å holde meg unna å skade meg selv en stund nå... Tror det er mye fordi at jeg har fått meg kjæreste, og ikke vil gjøre det mot han..

Håper du klarer det en dag.

Man vet aldi, en dag kommer tilbakefallet til å gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte er det veeeldig vanskelig å undertrykke trangen til å påføre seg selv smerte når man ikke ser noen annen måte å døyve den psykiske smerten på.

Det føles surt å "sprekke" når man har holdt seg fra selvskadingen lenge, men husk at en sprekk ikke betyr at du aldri vil klare å slutte. Kanskje en teit sammenlikning, men folk som slutter å røyke har ofte fler forsøk og sprekker bak seg før de klarer det.

Selv synes jeg det hjelper at folk rundt meg vet at jeg har problemer med selvskading. Prøver da å fokusere på hvor fortvilt de blir av at jeg skader meg, og hvor dårlig samvittighet jeg ender opp med. Det er beinhardt, men det kan gå med litt trening.

Ellers går det jo an å ete et par hele chili om en trenger å kjenne smerte. Jeg gjør det. Skal love deg det er lite behagelig, men det som skjer er at kroppen frigjør endorfiner (kroppens eget smertestillende stoff), og disse gir deg en god følelse.

Hei windsong :-)

Regner med at dette innlegget egentlig var til hun som startet hovedtråden - og ikke til meg?

Dersom du passer på å legge svaret ditt under hovedtråden i stedet, så funker det bedre når man bruker "svar til deg" funksjonen.

Håper du har det ok forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du begynt med det igjen? Det er like greit å bare la det være. Så kan man gå kledd som man vil og.

er ikke alltid så lett å la være. vanskelig å kontrollere. hvis det hadde vært så enkelt å la være ville vi selvfølgelig ikke gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...