Gå til innhold

Modum bad


Gjest Windsong

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Er det noen som har erfaringer med Modum Bad, og kunne tenke seg å dele disse med meg? Jeg har lest temaartiklene i "psykisk helse," og fått inntrykk av at de kan tilby en type behandling som passer for meg. De har jo bl.a. spisskompetanse på angstlidelser.

Jeg er fullt kjent med at det ikke er lett å få plass der, og at de har lang ventetid, men på den annen side vet jeg at psykiateren min har fått andre inn der. Ser i alle fall ikke at det skulle være noe å tape på å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet i kveld

Jeg har vært på et utredningsopphold på modum bad i 4 uker. Skal tilbake for full behandling der ganske snart.

Jeg var kjempefornøyd med modum bad. Du merker når du er der at det er et sted med skikkelig kvalitet for å si det sånn.

Alt foregår i grupper, men du får også individuelle samtaler med behandler noen ganger i uken.

Det er et veldig tøft program. Jeg tror nesten det gikk i ett fra 9-16 om dagene. Man får ikke mye tid til å subbe rundt slik det ofte er på andre sykehus. De fokuserer mye på fysisk aktivitet også, noe som heller ikke er vanlig andre steder.

Du bør med andre ord ikke være "for dårlig" for å kunne takle et opphold der tror jeg. Men vil du virkelig jobbe med deg selv, og har mulighet for å vente på inntak, så ville jeg absolutt ha søkt!

Du får beskjed om å skrive et lite brev om deg selv og din situasjon. Har nesten inntrykk av at dette brevet teller mer i inntaksprosessen enn det fra behandleren.

Jeg vet ikke helt hva de går etter, men det var mange som ikke fikk videre opphold mens jeg var der. Sjønner ikke helt hvorfor de valgte meg, synes mange av de andre også trengte sårt et opphold der. Men de kan jo ikke ta inn alle, så..

Det er også veldig pent på modum bad, både rundt sykehuset og inne. Jeg syntes også det minnet mer om et 5 stjerners hotell enn et sykehus da jeg kom dit! Du føler på en måte ikke helt at du er innlagt, og det er veldig deilig.

Dette ble langt, men jeg ønsker deg lykke til ihvertfall.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...