Gå til innhold

Røntgen hos tannlegen


Gjest tull@

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget at jeg er gravid men nå er jeg alvorlig bekymret fordi jeg var hos tannlegen og tok røntgen ca. en uke etter sannsynlig befruktning. I og med at jeg ikke visste at jeg var gravid så ble det heller ikke lagt noe blyplate over for å beskytte. Har jeg grunn til å bekymre meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg tror heller ikke du har noen stor grunn til bekymring selv om du ikke fikk noen blyplate over magen. Som sagt er det ikke store mengden stråler det her er snakk om. Jeg synes uansett at du kan spørre din tannlege om risikoen i.o.m. at han ikke visste at du var gravid og at du nå trenger informasjon fra en kyndig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble gravid for første gang havnet jeg i samme situasjon som deg. Først (i ca 4. uke) var jeg hos tannlegen og tok røntgen uten beskyttelse så (i ca 5. uke) forstuet jeg tommelen i en håndballkamp og tok røntgen av den på sykehuset. Dette hadde ingen innvirkning på min datter som i dag er en sunn og frisk femåring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...