Gå til innhold

Hva mente legen med dette?


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Hei! Som sagt var jeg hos gynekologen i går. Og det gikk kjempefint, hun var den flinkeste legen jeg har vært hos!! : ) Og så slapp jeg fingeren i rompa oxo gitt!

Men det er noe som bekymrer meg litt.. hun så på prøvene hun tok i mikroskopet og sa at jeg ikke hadde noen melkesyrebakterier, hva kommer det av? Skal jeg kjøpe melkesyretabletter eller? Hun sa ikke noe om det, bare at det var merkelig. Også sa hun at jeg hadde lite utflod - tørr. Det vet jeg da, men visste ikke det var så ille... Det var det som var "bekymringsfult" sa hun..? Og så hadde jeg lette celleforandringer.. men det var ingen fare, så lenge jeg gitt til kontroll. Men hvor ofte gjør jeg det? Etter 1 år? 9 mnd.? Vi fikk så dårlig tid og det var så mye jeg ville spørre om, men det bare kokte bort. Ellers fikk jeg svar på masse annet.

Hva kan jeg gjøre for å bli våtere? Jeg bruker glidemiddel og replens funker ikke særlig bra på meg. Jeg tar ingen medisiner heller..

Siden hun ikke bryde seg om celleforandringene, betyr det at de forsvinner av seg selv eller? Hun sa at jeg ikke trengte behandling for det der. Men fikk jeg moderate skulle jeg behandles. Er litt bekymra oxo da, men samtidlig letta. Jeg visste jeg hadde celleforandringer (lette) i fjor og nå forventa jeg meg en forverring.

Mye rot her, men håper noe kan svare på spørsmålene mine..

Ha en god dag!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest småsjokkert

Den beste legen du har vært hos sier du? Høres ikke ut som du har vært så heldig etter min mening. Selv om hun har dårlig tid, må hun ta seg tid til å svare på dine spørsmål, i alle fall når det er celleforandringer og ett eller annet bekymringsfullt.

Jeg synes du skal ringe til henne og spørre om det du lurer på.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Den beste legen du har vært hos sier du? Høres ikke ut som du har vært så heldig etter min mening. Selv om hun har dårlig tid, må hun ta seg tid til å svare på dine spørsmål, i alle fall når det er celleforandringer og ett eller annet bekymringsfullt.

Jeg synes du skal ringe til henne og spørre om det du lurer på.

Lykke til :-)

Det med cellforandringer fikk jeg godt forklart og er ikke hysterisk over det lenger.

Hun svarte på det jeg spurte om, men det var noen spørsmål som dukket opp etter at jeg hadde gått derfra.. Ellers ER hun den beste legen jeg har vært hos, uten tvil! Det var noe annet jeg lurte på her..

Hva jeg kan gjøre med det at jeg mangler melkesyrebakterier f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det var fint at du var fornøyd med undersøkelsen!

Det er litt vanskelig å tolke alt din lege har sagt, men jeg skal forsøke. Jeg forstår ikke at legen har sagt at det var 'celleforandringer' for det kan man bare påvise ved en 'celleprøve' og den må først innsendes til et laboratorium og det tar tid før man får svar. Legen kan ikke se 'celleforandringer' i sitt mikroskop. Resultat av en slik prøve vil avgjøre når det er nødvendig med ny prøve. Det kan være fra 3-12 måneder etter funnet. 'Rutinemessig' tas celleprøve hvert 3. År for kvinner mellom 25 og 70 år. Melkesyrebakterier er den normale forekomst i skjeden, mengden kan variere fra kvinne til kvinne. Hvis du bruker p-piller kan det forklare at du har lite slim, men mengden har ingen betydning. Jeg tror ikke melkesyrestikkpiller vil gjøre særlig nytte hos deg. Evnen til å bli våt ved samleie avhenger i stor grad av hvor godt man blir stimulert før samleiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...