Gå til innhold

NHD: Uansvarlig praksis?


ulva

Anbefalte innlegg

For å komme til søvnregistrering blir man faktisk bedt om å slutte med alle medisiner - sovemedisiner, muskelavslappende og sentralstimulerende medisiner kan jeg jo skjønne, men det gjelder også anti-depressiva og anti-psykotika. Oppholdet må være på minst to uker før registreringen. Og det er ingen som er interessert i hvorfor man bruker de medisinene man gjør. Er det virkelig bare fastlegen min og jeg som synes dette er et tvilsomt opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er ingen søvnspesialist, men jeg synes dette høres merkelig ut av minst to grunner:

1. De komplikasjoner en slik bråseponering kan gi.

2. Jeg gjør meg tanker om at en umulig kan ha gjenvunnet "sitt gamle jeg" etter kun to uker, og at registreringen dermed ikke kan være særlig verdifull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen søvnspesialist, men jeg synes dette høres merkelig ut av minst to grunner:

1. De komplikasjoner en slik bråseponering kan gi.

2. Jeg gjør meg tanker om at en umulig kan ha gjenvunnet "sitt gamle jeg" etter kun to uker, og at registreringen dermed ikke kan være særlig verdifull.

Du er kanskje ikke rette mann til å svare på dette. Men jeg ser at du har AVSNITT i svaret ditt. Når jeg skriver svar MED avsnitt, forsvinner de når jeg sender svaret. IRRITERENDE!! Liker at det jeg skriver ser ryddig ut.

Hvordan klarer du å lage avsnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje ikke rette mann til å svare på dette. Men jeg ser at du har AVSNITT i svaret ditt. Når jeg skriver svar MED avsnitt, forsvinner de når jeg sender svaret. IRRITERENDE!! Liker at det jeg skriver ser ryddig ut.

Hvordan klarer du å lage avsnitt?

Hei! Det dukka opp et avsnitt! Kanskje det bare er forhåndsvisninga som raderer dem ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje ikke rette mann til å svare på dette. Men jeg ser at du har AVSNITT i svaret ditt. Når jeg skriver svar MED avsnitt, forsvinner de når jeg sender svaret. IRRITERENDE!! Liker at det jeg skriver ser ryddig ut.

Hvordan klarer du å lage avsnitt?

Lagde du ikke avsnitt nå da?

Avsnitt, er det å hoppe over ei linje du mener? Det er i såfall bare å trykke på enter en gang eller to det...

Kanskje....

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det dukka opp et avsnitt! Kanskje det bare er forhåndsvisninga som raderer dem ut?

Ja, det er forhåndsvisninga. JEg la merke til det når jeg skreiv noen innlegg i sted jeg også. Men når de leses på normalt vis på forumet på lista her, så kommer de med avsnitt! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen søvnspesialist, men jeg synes dette høres merkelig ut av minst to grunner:

1. De komplikasjoner en slik bråseponering kan gi.

2. Jeg gjør meg tanker om at en umulig kan ha gjenvunnet "sitt gamle jeg" etter kun to uker, og at registreringen dermed ikke kan være særlig verdifull.

Nei, jeg sliter jo noe med abstinenser etter den brå seponeringen. Skulle tro jeg hadde gått på heroin. Og på grunn av alle disse symptomene sover jeg heller ikke særlig godt. I mitt tilfelle måtte det holde med en uke uten medisiner, for det var alt jeg rakk. Og hvem sitt medisinske ansvar skal dette være? Mitt? Fastlegen, psykiateren min eller søvnklinikken? Hvem skal passe på at dette ikke ender med et nytt psykotisk sammenbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ulva! Det finnes sikkert ulike typer søvnregistrering, men også ulik praksis på ulike laboratorium! Mannen min ble overhodet ikke bedt om å endre medisinering ifb søvnregistrering. Jeg skjønner ikke helt vitsen med å slutte med medikamenter det er opplagt at du kommer til å trenge fremover. Rent logisk skulle man tro at de i det minste først kunne registrere mens du var medisinert - og så evt. gjøre en ny registrering dersom resultatene var veldig forvirrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...