Gå til innhold

urinviesinfeksjon og graviditet


deb

Anbefalte innlegg

Jeg er i Mozambikk sammen med samboeren min. For to dager siden fikk jeg en sterk urinveisinfeksjon og gikk til en privat klinikk, som for oevrig er nesten like ille enn det offentlige sykehuset. Der fikk jeg antibiotika foer de tok paa urinproeve eller noen ting, de ga meg CIPROFLOXACIN 500mg. Vi proever aa faa barn, jeg nevnte det for legen. Jeg sa det var mulig at jeg var gravid, slik at hun kunne ta hensyn til det naar hun ga meg medisin. jeg har hatt urinveisinfeksjon foer og fikk jeg trimetoprim eller noe slik, i Norge. det nevnte jeg og. Saken er at da jeg kom hjem leste jeg i en farmakologi bok at Ciprofloxacin burde ikke gis til gravide. hva kan jeg gjoere? Maa jeg slutte med antibiotika?

Haaper paa et raskt svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk i går en kraftig urinveisinfeksjon. Som deg, er det mulighet for at jeg er gravid (at et egg har blitt befruktet), da jeg hadde eggløsning og samleie rundt søndag/mandag. Hos legevakten fikk jeg først resept på Trimetoprim. Men, da jeg slo opp i medisinhåndboken, sto det at middelet ikke burde brukes i graviditetens første trimester.

Jeg ringte derfor min faste lege, som skrev ut ny resept på noe som heter Selexid. Under har jeg lagt inn en link til medisinhåndbokens omtale av dette middelet.

http://www.elanderspublishing.no/medisinhandboken/preparat/958.htm

Jeg synes du bør ringe legen din og høre for sikkerhets skyld. Det er jo dumt å ta noen unødvendige sjanser. Håper du finner ut av det - God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes du skal gå inne på et egnet forum, f.eks. forum for gynekologi her på Dol og spørre en lege om har kan vurdere det du lurer på. Du sier ikke om du er gravid eller ei. Ta uansett en gravitest så du vet hva du skal forholde deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...