Gå til innhold

Hvem passer jeg sammen med?


Gjest

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd. Saken er den at jeg vet rett og slett ikke helt hva slags type dame jeg bør satse på. Damene jeg forelsker meg i, er den typen som er veldig søte, sexy og sjarmerende, de er livlige, flørtende, omgjengelige og intelligente. Innbiller meg kanskje at det er den typen som en stor andel gutter faller for. Problemet mitt er at disse jentene nesten skremmer meg. Jeg får en følelse av: Hva kan jeg egentlig tilføre deres tilværelse. Hadde antakelig blitt en skikkelig tøffel og vannvittig sliten av å følge pipa til den type dame. Får også angst seksuelt siden jeg innbiller meg at de har store krav til å bli tilfredstilt. Er selvfølgelig klar over at dette oser av dårlig selvtillit, og det er nok også tilfellet. På den annen side føler jeg meg trygg på jenter som er det jeg vil si ordinære av utseende, har kvinnelige former, og ikke er så bestemte og selvstendige. Jeg tenner også på denne typen damer, men blir ikke forelsket så lett i den typen. Jeg er 32 år og har kun vært sammen med en jente tidligere. Hun tilhørte den første kategorien, og det forholdet varte ikke lenge. Jeg ble helt tullete, klarte ikke å være meg selv, fulgte bare hennes pipe, ble skikkelig påvirket. Torde rett og slett ikke å få utløp for følelsene sammen med henne. Redd for å gjøre feil, + masse annet.

Jeg har litt kontakt med ei jente nå som tilhører den første kategorien. Merker jeg tenker masse på hvordan hun reagerer på meg, prøver å finne signaler så jeg kanskje kan tilpasse meg. Men vet det blir helt feil. Jeg bør kanskje bare innse at den typen damer jeg forelsker meg i, ikke er den typen jeg kan bli sammen med. Eller finnes det en måte å bedre selvtillitten på på det området. Har ihvertfall tenkt at det kan vanskelig la seg gjøre så lenge jeg ikke føler jeg har noe å bidra med, at jeg ikke har en selvstendig nok tilværelse. Nei, noen må gjerne gi råd derute. Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stillinlove

Du passer sammen med en slik dame jeg er, du... Tjihii... Tror du mangler en del selvtilitt siden du fokuserer såpass mye på utseendet til dama og ikke på hvordan hun faktisk er. Tenk litt over at dama di også bør være din beste venn, i et parforhold er det viktigste å trives i hverandres selskap, at man er litt like... Da blir man trygge på hverandre og livet går som en lek... Mannen min og jeg er på din alder, jeg er 31 og han er 32. Vi har vært sammen fra vi var 19 og 20... And we are still going strong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du blir vilt forelsket i disse jentene av 'første kategori' - men antakelig aldri elske dem evig. Tror dette dreier seg om spenning, begjær og betatthet - men ikke ekte forelskelse.

Ekte forelskelse og kjærlighet kommer ikke så lett. Du må bruke hodet og hjertet til å vurdere jentene.

Se for deg henne i forskjellige situasjoner :

- som kjæreste, samboer,en å elske med, en å kjøpe hus sammen med, en å introdusere for din familie, en å diskutere saklig med, som mor til dine barn, en du evt kan si "ja" til i kirken, en å bli gammel med.

Forutsetninger: gjensidig respekt, tillit, ærlighet, trofasthet.

Men start med respekten til deg selv, en mann som overhodet ikke liker seg selv tiltrekker ikke mange jenter. Du må beholde dine egne interesser (evt skaffe deg nye), og ikke bare dilte etter henne. Husk at like barn ofte leker best, ikke like på alle områder nødvendigvis, men finn en du føler deg på samme nivå som. Humor og etiske verdiprinsipper er et par områder som bør matche.

Det er ikke så komplisert som det ser ut til. Men om du leter ute på byen, er du nok på villspor. Merker du ikke hvor overfladisk det er ?

Husk at jenter som kan virke utadvendte og selvsikre, ofte kan ha mer sårbare og myke sider. Og omvendt: jenter som er mer tilbakeholdne, kan virkelig overraske masse med lidenskap, nærhet og latter. Det er ingen fasit på hvem du passer sammen med. Det kan være mange. Og i begynnelsen er det slett ikke sikkert at du føler deg helt trygg, man må bruke tid på å bli kjent.

Gjensidig respekt, ærlighet, åpenhet. Det blir det tillit av. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...