Gå til innhold

NHD; hvis du har tid/evt.andre; Uro ved bytte av SSRI


Styles

Anbefalte innlegg

Begynte forrige tirsdag (etter avtale med psykiater)seponering av 20mgcipralex. "Overlappet" med efexor depot, så igår og idag har jeg tatt efexor225mg(den dosen jeg skal bruke fremover). I forrige uke følte jeg meg bare bedre og bedre, mindre og mindre uro. Men igår, og enda mer idag, har jeg hatt en veldig uro inni meg. Det er mye angst, knyttet i magen og jeg er veldig urolig. (Jeg har ikke drukket alkohol i helgen)

Kan dette være bivirkninger av efexoren?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En kan ikke se bort fra at dette er en bivirkning av å begynne med Efexor og/eller av å slutte med Cipralex. Hvos det er en bivirkning (og ikke sykdommen), vil jeg anta at det vil være forbigående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan ikke se bort fra at dette er en bivirkning av å begynne med Efexor og/eller av å slutte med Cipralex. Hvos det er en bivirkning (og ikke sykdommen), vil jeg anta at det vil være forbigående.

Uro og angst hadde jeg også da jeg brukte cipralex. Men jeg var som sagt, i forrige uke, i bra form, men nå er det enormt mye uro igjen, etter 3dager på max dose efexor. Angst og uro har jeg nok i meg uansett, men det jeg undret meg over var at det plutselig kom så mye de siste dagene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quietus_crusader

Uro og angst hadde jeg også da jeg brukte cipralex. Men jeg var som sagt, i forrige uke, i bra form, men nå er det enormt mye uro igjen, etter 3dager på max dose efexor. Angst og uro har jeg nok i meg uansett, men det jeg undret meg over var at det plutselig kom så mye de siste dagene nå.

Jeg opplevde noe liknende når jeg startet på Efexor, men det er litt vanskelig å si da jeg stadig sliter med angst og uro. Men jeg synes å huske at det toppet seg noe når jeg startet på Efexor. + dårlig nattesøvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...