Gå til innhold

Vond rygg og ben som "rister"

Anbefalte innlegg

Min datter på femten år har lenge hatt smerter på den ene siden i korsryggen. Hun har nå fått time på røngten, etter noen turer hos lege. Hun har også noen merkelige skjelvinger i benet, hele benet rister fra hofta og ned, både når hun sitter og står. Hun har ikke kontroll på det,kun når hun setter benet i en bestemt stilling litt bakover. Dette har hun hatt en stund, men det kommer oftere og oftere, og i dag måtte hun kutte ut undervisningen i en skoletime og gå en tur fordi benet ristet hele tiden. Hva kan dette være, er det noen som har opplevd noe lignende, og kan det ha noe med ryggsmertene å gjøre? - aihe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125350-vond-rygg-og-ben-som-rister/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal få henvisning til en nevrolog, sånn for sikkerhets skyld.

Kanskje jeg overreagerer men ring fastlegen og fortell om det og be ham sende en henvisning.

Har hun slått ryggen?

Takk for svar. Kanskje jeg skal gjøre det.Jeg tror ikke hun har slått ryggen noen gang, ikke det jeg kan huske iallefall.Hun har hatt mye vondt i bena også, men dette mente legen var voksesmerter.Han mente også at ryggsmertene kom av stive muskler, men jeg synes det er rart om disse ristningene i bena kan komme av det

Takk for svar. Kanskje jeg skal gjøre det.Jeg tror ikke hun har slått ryggen noen gang, ikke det jeg kan huske iallefall.Hun har hatt mye vondt i bena også, men dette mente legen var voksesmerter.Han mente også at ryggsmertene kom av stive muskler, men jeg synes det er rart om disse ristningene i bena kan komme av det

Snakk om ristingen til legen. Det høres ut som spasmer, ufrivillige muskelsammentrekninger, og det burde sjekkes ut hvorfor hun har det.

• 4 uker senere...
Gjest AB    41 år

Kontakt en kinosolog og sjekk om det finnes samonella i kroppen det hadde jeg.

Smerter og rykninger i musklaturen.

Det tok 4 år før jeg fant løsningen.

Blotypedietten hjelper også

Kjøp boka og følg dietten.

Spis ikke ungå mat det er gift for kroppen

• 2 år senere...

Snakk om ristingen til legen. Det høres ut som spasmer, ufrivillige muskelsammentrekninger, og det burde sjekkes ut hvorfor hun har det.

Stivhet i muskler og spasmer KAN være symptomer på MS. (Har spasmer kun ved lavt blodsukker selv..) Regner med at dere har kontaktet fastlegen og muligens undersøkt hos en nevrolog?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...