Gå til innhold

Kosthold og psykiske lidelser


Gjest kosthold

Anbefalte innlegg

Gjest kosthold

Er det mulig å få kostholdsveiledning hvis man sliter psykisk. Nå mener jeg ikke vanlig veiledning i å spise sunt, men å legge opp et kosthold som kan virke bra i forhold til de problemene man har. Har hørt at omega 3 skal være bra. Kan en matintoleransetest være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe svar på spørsmålet ditt,- men heller et spørsmål til deg. Hva mener du med en "matintoleransetest"? Snakker du om en spesiell type test da?

Jeg er svært plaget med matintoleranser, men har aldri fått gjort noen tester, da min lege sier at det ikke er mulig. Har du fått annen informasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe svar på spørsmålet ditt,- men heller et spørsmål til deg. Hva mener du med en "matintoleransetest"? Snakker du om en spesiell type test da?

Jeg er svært plaget med matintoleranser, men har aldri fått gjort noen tester, da min lege sier at det ikke er mulig. Har du fått annen informasjon?

Det er visst noe som heter Balderklinikken i Oslo som driver med matintoleransetester. De tar ulike prøver og finner ut om det er noe man reagerer på som man kanskje ikke bør spise. Du unngår disse matvarene en tid og ser om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quietus_crusader

Det er visst noe som heter Balderklinikken i Oslo som driver med matintoleransetester. De tar ulike prøver og finner ut om det er noe man reagerer på som man kanskje ikke bør spise. Du unngår disse matvarene en tid og ser om det hjelper.

Har sett at de prater om dette på Norsk Protein Intoleranse Forening www.npif.no

Vet ikke noe særlig mer om det, men det virker interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst noe som heter Balderklinikken i Oslo som driver med matintoleransetester. De tar ulike prøver og finner ut om det er noe man reagerer på som man kanskje ikke bør spise. Du unngår disse matvarene en tid og ser om det hjelper.

Ja, okay..Balderklinikken har jeg vært innom, men kuttet det fort ut. Der blir jo 90% av pasientene diagnostisert med Candidasoppen uansett :P Neida, jeg vet ikke så mye om dem, men det var altfor dyrt til at jeg hadde noe særlig lyst til å finne ut så mye mer. Men takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...