Gå til innhold

Hvor langt tid?


Gjest abvdefs

Anbefalte innlegg

Gjest abvdefs

Jeg har etter en del problemer med selvtilliten endelig vært hos psykologen tre ganger. Det ser ut som om det ikke er så alvorlig men en del tråder som skal nøstes ut.

Jeg begynte å merke denne forvandlingen i meg en liten stund men så blir man litt usikker igjen.

Nå vet jeg jo at dette med selvtillit kommer over tid og noe man må jobbe med. Det er jo alltid lettere å gi opp enn å slåss mot problemene.

Jeg lurer på hvor langt tid det kan ta før man får selvtillit i seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å svare på, men jeg vil si at det lønner seg å ikke gi opp, men jobbe med problemene. det er ikke alltid så lett. Men det vil bli bedre etter hvert, selv om det er veldig vanskelig i perioder å gå "inn i seg selv".

Kanskje det handler litt om øvelser og trening. Når du er klar for det, -å gjøre noe du er redd for, og se at det går bra, som regel. Å begynne med små skritt i riktig retning.

Plutselig kommer selvtillitten snikende....!

Ta sjansen!

Si til deg selv at jeg er bra, og dette klarer jeg.

Tenk på, skriv gjerne ned dine positive sider, hva du kan.

Fant en gang noe som heter selvhevdende rettigheter. De har vært litt til hjelp for meg:

RETTEN TIL Å:

-handle slik at jeg fremmer min verdighet og selvrespekt, så lenge det ikke går utover andres rettigheter

-å bli behandlet med respekt

-å si nei uten å føle skyld

-å oppleve og uttrykke mine følelser

-å ta meg tid til å tenke gjennom ting før jeg handler

-å skifte mening

-å be om det jeg ønsker

-å gjøre mindre enn det jeg menneskelig makter å gjøre

-å be om informasjon

-å gjøre feil

-å være fornøyd med meg selv

-å lykkes!

Ellers finnes det en del bøler på biblioteket om temaet. Kanskje du kan finne noe der.

Og ellers, bruk psykologen.

Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...