Gå til innhold

Er så usikker


Gjest rådløs og tom

Anbefalte innlegg

Gjest rådløs og tom

Logg ut Profil Svar til meg Skriv ny

på hva jeg skal gjøre. Eller jeg er vel på en måte sikker, men noe holder meg igjen fra å gjøre det.

Dette innlegget kan nok mulig bli litt rotete og jeg kommer til å poste det på flere forum, fordi jeg trenger sårt noen input fra dere der ute.

Saken er den at jeg har en mor som har et rusproblem. Det er snakk om alkohol, og det er ikke store doser eller hver dag, men det er et avhengighets problem. Jeg bør vel kanskje ikke snakke men for jeg har gitt henne sprit noen gnagner.

Så har min svigrinne og min svigerfar gått til barnevernet og anmeldt min mann og meg fordi de mente at vi trengte hjelp. Heldigvis har vi møtt noen koselige der, så det er greit nok.

De i min familie mener at jeg ikke klarer å skjerme mine to barn på 20 mnd og 4 mnd fra dette. De mener at jeg bør få hjelp til å holde meg borte fra henne.

Det hører med til historien at mamma og jeg har samme psykiske lidelsen, det har lenge vært henne og meg, da jeg ikke har vært gift så innmari lenge.

Hun stilte veldig opp for meg da jeg gikk gravid sist, fordi jeg hadde et risikosvangerskap og var da mye på oppfølging på sykehus, lege, jordmor og alt det som hører til. Hadde også en grusom bekkenløsning. De andre stilte ikke opp, annet enn mamma.

Min svigermor hevnder da at hun kan nesten være 1000 % sikker på at mi mor da har vært beruset, noe som ikke stemmer.

Klart at jeg vet at det er et problem der, men hva gjør jeg?

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt til mamma hva den egentlige grunnen for at vi ble innkalt til b.v er, hun tror at det er fordi det er litt rotetet hjemme hos oss til tider.

Noen ideer?

Hun vil snart bli innklat til samtale med disse, og jeg er redd for hennes reaksjon.

Redd for at hun mener at jeg ikke stiller opp for henne. Jeg klarer meg ikke uten henne, det er sikkert.

HJELP!!!!!!!!!!!!!!

- rådløs og tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er strengt tatt ikke ditt ansvar å fortelle hvorfor dere er innkalt til barnevernet. Men du kan kanskje gi henne små hint?

For fremtiden vil det være lurt å sette litt grenser ift mor; altså å ikke gi henne alkohol når hun ønsker det. Vet at det kan være vanskelig, men du må respektere deg selv i denne sitasjonen. Moren din vil nok forstå det - innerst inne - selv om hun ikke gir uttrykk for det.

Du er redd for å miste henne, synes jeg å lese. Mitt tips er at du er veldig åpen overfor henne, og ikke legger skjul på at du er glad i henne og setter stor pris på henne.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er strengt tatt ikke ditt ansvar å fortelle hvorfor dere er innkalt til barnevernet. Men du kan kanskje gi henne små hint?

For fremtiden vil det være lurt å sette litt grenser ift mor; altså å ikke gi henne alkohol når hun ønsker det. Vet at det kan være vanskelig, men du må respektere deg selv i denne sitasjonen. Moren din vil nok forstå det - innerst inne - selv om hun ikke gir uttrykk for det.

Du er redd for å miste henne, synes jeg å lese. Mitt tips er at du er veldig åpen overfor henne, og ikke legger skjul på at du er glad i henne og setter stor pris på henne.

Lykke til!

I mitt siste avsnitt ville jeg også skrevet at det kan være greit å ha en åpen kommunikasjon med henne. Dere har bodd tett sammen lenge tidligere, så kanskje har dere et godt grunnlag for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...