Gå til innhold

Kan det være angst?


fivrelde

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 som har vært dårlig i flere år. Jeg har en snill kjæreste, gjør det forholdsvis bra på skolen, et godt forhold til foreldrene mine, jeg burde egentlig kunne ha det bra! Men jeg føler meg nesten alltid uvel og bekymret, og til dels fobisk redd for smitte og sykdom, da især oppkast. Jeg føler at jeg har havnet i en ond sirkel der alt dreier seg om bekymring for helsen min, ettersom jeg ikke føler meg bra. Jeg får av og til plutselig kjempeangst, den føles skikkelig fysisk og ukontrollert, jeg føler det som om jeg kommer til å dø eller kaste opp, halsen blir uttørket og snører seg, jeg kan få ukontrollert skjelving, mellomgulvet krangler, hjertebank og panikk. Jeg forstår ikke hvorfor!

Jeg har sjekket massevis av matvareallergier, og påstås å reagere på en hel del. Derfor har jeg ikke spist vanlig brød på et år, og dette er så utrolig frustrerende. Jeg har forsøkt candida-diett, men ikke klart å gjenommføre det på lang sikt. Jeg har lenge trodd at jeg var fysisk syk, med svimmelhet, svakhet, uvelhet, ubehag i mellomgulvet og mange rare symptomer. Men blodprøver, blodsukkerbelastning og røntgen avdekket ikke stort, det eneste som er avdekket er en liten struma og av og til litt forhøyet stoffskifte, men så lite at det bagatelliseres. Jeg er så fortvilt over dette, jeg faller mellom to stoler og aner ikke hva som feiler meg eller om jeg noensinne blir bra. Det er som om min beste alder forsvinner i bekymringer og isolasjon fordi jeg alltid er redd for disse "anfallene" med angst hvor jeg føler meg verre enn ellers. Jeg vet ikke om det er fysisk eller psykisk behandling som behøves, og jeg føler meg så alene og "skrullete". Jeg synes hverdagen er et ork, og gruer meg til alle hyggelige sammenkomster. Er det noen som vet noe om dette eller kjenner seg igjen, som kan komme med noen råd, så ville jeg være takknemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfaring med høyt stoffskifte, og det gir symptomer som hjerteklapp, skjelving, uro, angst, magevondt...altså mye! Men jeg er ingen expert, så jeg vet ikke om det er dette, eller om det er noe psykisk som plager deg. Hvis du har en begynnende struma så er det jo også antagl. noe som ikke stemmer med stoffskiftet ditt. Du burde ihvertfall undersøke det litt nærmere? Jeg hadde for høyt stoffskifte i 1/2-år uten at jeg visste det. Gikk ned mange kilo, mistet mensen, hadde høy puls og hjertebank i perioder, skjelving, kastet opp og var urolig og rastløs og angst. Det beste rådet er vel å gå til legen og forklare det du her sier. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...