Gå til innhold

analsex


meryl

Anbefalte innlegg

Kvinne. Rundt 30 år. Mannen min har i det siste ymtet frampå om at han gjerne kunne tenke seg analsex. Han sier det ikke er viktig for ham, men dere vet... "hvis du vil, så vil jeg". Det har sikkert vært diskutert mye i denne spalten, men jeg er interessert i en second opinion. Jeg ser ikke på meg selv som spesielt full av hemninger, men når det gjelder analsex, så er det bare ikke fristende. Jeg har ikke lyst.

1. Skyldes min manglende lyst i bunn og grunn hemninger?

2. Hvor vanlig er det med analsex?

3. Kan kvinner ha fysisk glede av analsex?

En kamerat av meg mener analsex kan sprite opp sex-livet når man har vært gift en stund og begynner å bli seksuelt "satt". Jeg mener at hvis man ikke kan finne nye spenning på andre måter, så har man dårlig fantasi. Men jeg lurer jo på om mannen min har mer lyst enn han gir inntrykk av, og om han er skuffet over at jeg ikke blir med på notene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest turid

Ikke gjør noe du selv ikke har lyst til iallefall.

Det kan ødlegge for dere begge.

Snakk med han om dette,kanskje har han lyst.Men han MÅ respektere din mening også.

Der er mange muligheter for å sprite opp ett forhold på.

Man kan kose feks.bare sitte i undertøy,& noe godt i glasset,se en erotisk film sammen, ett blad.

Eller at DU forteller han hva DU ønsker.

Jeg har aldri prøvd analsex med penis,men med en kunstig penis mens jeg hadde samleie på vanlig vis.

Jeg synts det var spennende.

Renslighet en selvfølge,men aldri gjør noe som byr deg imot.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig det er å ha analsex vet jeg ikke, men foreløbig har ingen fått stikke noe som helst inn i min bak i alle fall! :o)

Hvis du tviler og ikke har lyst skal du ikke gjøre det! Har du lyst så sørg for TID - masse tid! - til oppvarming, mye glidekrem (vaselin duger ikke, ordentlig glidekrem må til), kondom (det er mye uhumskheter der bak som ikke hører hjemme andre steder) og vær sikker på at partneren din er lydhør for om det gjør vondt og om du vil stoppe, vente litt eller fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

winedrinker

Ikke gjør noe du selv ikke har lyst til iallefall.

Det kan ødlegge for dere begge.

Snakk med han om dette,kanskje har han lyst.Men han MÅ respektere din mening også.

Der er mange muligheter for å sprite opp ett forhold på.

Man kan kose feks.bare sitte i undertøy,& noe godt i glasset,se en erotisk film sammen, ett blad.

Eller at DU forteller han hva DU ønsker.

Jeg har aldri prøvd analsex med penis,men med en kunstig penis mens jeg hadde samleie på vanlig vis.

Jeg synts det var spennende.

Renslighet en selvfølge,men aldri gjør noe som byr deg imot.

Lykke til.

analsex er som brennevin, bra i små doser !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Jeg tror ikke du er full av hemninger fordi du ikke har særlig sans for anal sex. Den oppfatningen deler du med svært mange mennesker, både kvinner og menn. Undersøkelser tyder på at anslagsvis 30% har erfaring med anale samleier, men for de flestes vedkommende har det dreid seg om et enkeltstående tilfelle, og som ikke ga særlig mersmak.

Noen vil da si; prøv det en gang og se hvordan du opplever det. Men har du ikke lyst skal du ikke gjøre det, fordi erfaring viser at få har særlig glede av det hvis de i utgangspunktet er sterkt negativt innstilt til anale samleier.

Du kan prøve litt på deg selv. Prøv med en finger ved en anledning, hvor du er alene og kanskje er seksuelt opphisset. Så får du se hva det er.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig det er å ha analsex vet jeg ikke, men foreløbig har ingen fått stikke noe som helst inn i min bak i alle fall! :o)

Hvis du tviler og ikke har lyst skal du ikke gjøre det! Har du lyst så sørg for TID - masse tid! - til oppvarming, mye glidekrem (vaselin duger ikke, ordentlig glidekrem må til), kondom (det er mye uhumskheter der bak som ikke hører hjemme andre steder) og vær sikker på at partneren din er lydhør for om det gjør vondt og om du vil stoppe, vente litt eller fortsette.

Hvordan kan DU uttale deg om det år du IKKE har prøvd det?

Jeg har prøvd det sammen med dama mi(begge veier) og vi liker det.

Ikke gi folk råd når du ikkevet hva du snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke full av hemninger dersom du ikke vil! Analsex virker avstøtende og uhygienisk på mange mennesker, men det er også en del som tenner på det - deriblant undertegnede.

Samboeren min og jeg har analsex innimellom, fordi begge liker det.

Det er dog aldri noe press. Jeg kjenner ham godt, og vet at han følger med på mitt minste tegn. Hvis jeg ikke vil er det helt ok, og hvis jeg vil er det jeg som styrer tempo, forsiktighetsgrad osv.

Jeg må bare si at de orgasmene jeg får når jeg har analsex er helt vanvittige!!!!!

Det føles sterkere enn ved "vanlig" (vaginalt) samleie.

Dersom dere velger å prøve, er det viktig å varme godt opp, samt at han smører deg godt. Enten med dine egne "safter" eller med en krem e.l.

De fleste menn har prøvd eller ønsker å prøve analsex med sin partner. Det er ikke dermed sagt at det er viktig for ham å få det gjort, mer et forslag til litt variasjon. Dersom du ikke vil, respekterer han ganske sikkert det. Husk at det er svært få menn som jubler ved tanken på å få noe plassert i sin bakende :-)

Jeg synes uansett det er positivt at han tør å ta det opp med deg. Det er kanskje verdt en vurdering fra din side?

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke full av hemninger dersom du ikke vil! Analsex virker avstøtende og uhygienisk på mange mennesker, men det er også en del som tenner på det - deriblant undertegnede.

Samboeren min og jeg har analsex innimellom, fordi begge liker det.

Det er dog aldri noe press. Jeg kjenner ham godt, og vet at han følger med på mitt minste tegn. Hvis jeg ikke vil er det helt ok, og hvis jeg vil er det jeg som styrer tempo, forsiktighetsgrad osv.

Jeg må bare si at de orgasmene jeg får når jeg har analsex er helt vanvittige!!!!!

Det føles sterkere enn ved "vanlig" (vaginalt) samleie.

Dersom dere velger å prøve, er det viktig å varme godt opp, samt at han smører deg godt. Enten med dine egne "safter" eller med en krem e.l.

De fleste menn har prøvd eller ønsker å prøve analsex med sin partner. Det er ikke dermed sagt at det er viktig for ham å få det gjort, mer et forslag til litt variasjon. Dersom du ikke vil, respekterer han ganske sikkert det. Husk at det er svært få menn som jubler ved tanken på å få noe plassert i sin bakende :-)

Jeg synes uansett det er positivt at han tør å ta det opp med deg. Det er kanskje verdt en vurdering fra din side?

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjære Meryl. Veldig interessant å lese om ditt forhold til analsex, dette er holdninger mange kvinner har. Det er sunt at du ikke bare løper rundt og vifter med svansen hele tiden.

Jeg tror det beste du kan gjøre, er å slutte å ha sex med denne mannen. Finn deg heller en kollega. Da blir alt så mye greiere. OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...