Gå til innhold

Diabetes?

Anbefalte innlegg

border1365380598

Jeg er ofte svimmel,tørst og uopplagt. I tillegg kan jeg "brått" få følelesen av at jeg mister all "kraft" og blir skjelven. I tillegg klør jeg mye (spesielt om natten) og har prøvd det meste for tørr hud uten at det hjelper.

Jeg har og hatt episoder med besvimelse.Jeg har hatt disse symptomene i 3- 4 år nå og har selvfølgelig vært hos lege hvor blodsukker verdiene har blitt målt og de har vært bra. I tillegg har jeg tatt prøver for det aller meste uten at det har blitt funnet noe som er galt.

Nå er det 1 år siden jeg sjekket blodsukkeret sist, burde jeg sjekke det igjen eller er det ikke nøvendig?

Kan man ha disse symptomene uten at det er noe galt?

Jeg har blitt vant til å leve med det nå,men det hadde jo vært deilig å slippe hvis det er mulig!

Jeg bør tilføye at jeg sover nok og spiser sunt og regelmessig.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125509-diabetes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du nevner ikke alder og kjønn. Tror ikke plagene dine skyldes en enkelt diagnose. Hvis det er noe med blodsukkeret, vil jeg tro at du synker for LAVT en stund etter måltider ( flere av plagene dine kan være forenlig med dette). Blodsukker-svingninger kan måles ved spesielle blodprøver; "sukker-belastning". Behandling vil være å sørge for jevnere blodsukkerverdier; gjerne spise litt ca. 30-60 min etter måltider, og se gjerne litt på "Lindberg-dietten" Noen trenger mindre karbohydrater og mer fett i kostholdet. Mosjon er svært viktig.

Kløe kan ha svært mange årsaker. Vanlige helsesjekker kan utelukke kun noen av de. Mange hjelpes av kost-regulering; vær særlig obs på eventuelle pollenallergier, kryss-allergier og mat-intoleranser. Mineraltilskudd hjelper mange; zink kan hjelpe på kløe.

Stig Bruset i forum for alternativ medisin her i doktoronline kan mye om dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125509-diabetes/#findComment-764405
Del på andre sider

• 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...