Gå til innhold

Apropos psykologtimer...


Gjest en mamma til flere

Anbefalte innlegg

Gjest en mamma til flere

Jeg trenger en å snakke med. Kan ikke slite ut mannen min, og sånn som jeg føler meg nå, er jeg ikke en god nok mamma for barna mine...

Men hvordan finner jeg en psykolog? Jeg bor i Oslo, og jeg har ikke råd til en uten avtale...

For et år siden fikk jeg noen navn av fastlegen min. Jeg ringte noen, skrev til noen. Men ble avvist (fulle lister) - og det fikset jeg ikke! Ble veldig såret og nedfor og opplevde avvisningene veldig personlig. Selv om de selvsagt ikke var det.

Gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell fastlegen din at det er for tøft for deg å gå på psykologjakt og be h*n hjelpe deg å finne et tilbud.

Håper du får det til.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre sånn det er i Oslo. Det er spesiellt slitsomt når man egentlig ikke er i form til å drive "ettersøkende virksomhet" for å få den hjelpen man trenger.

Problemet med å finne psykolog i Oslo har vært tatt opp her for ikke så lenge siden. Hvis du søker på "oslo" og "psykolog", så finner du sikkert disse innleggene.

Du må først få en henvisning fra fastlegen, og en liste over alle psykologer med driftsavtale (legen bør kunne skaffe en oppdatert liste).

Så bør du skrive ett brev med en kort beskrivelse av deg selv og dine problemer (maks. en side). Send brev med kopi av henvisningen til flest mulig av psykologene. Så er det bare å vente, og håpe på svar.

Du kommer sikkert til å få noen svar som sier at de dessverre ikke har plass, men det får du bare leve med. Du kan eventuellt skrive i brevet ditt at du gjerne vil bli satt på venteliste, men at det ikke er nødvendig å sende deg brev med avslag.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...