Gå til innhold

vrangforestilling eller ei?


Gjest margaretaf

Anbefalte innlegg

Gjest margaretaf

hei..kan noen lure på hva vrangforestillinger er..jeg begynte på edronax for et år siden men fikk utrolig sterke bivirkninger av dem..ett var at huden ble skrukkete og strekete og rynkete og at blodårene ble veldig tydelige, men også mye svimmelhet..gikk kun på de i en mnd men symptomene har vedvart..det jeg synes er rart er at ingen har komentert mitt nye utseendet som jeg selv mener nå er blitt helt forferdelig..en periode isolerte jeg meg helt..men nå har skrukkene blitt noe bedre..disse skrukkene eller rynkene blir også verre etter alkohol inntak..plager meg mye at jeg ser slik ut...har vært hos leger men ei av de sa jeg nok hadde vrangforestillinger..er dette mulig??Det virker komplett objektivt! er 25 år, deprimert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en er deprimert kan en få vrangforestillinger. Hvis noen som kjenner deg eller en lege som kjenner utseendet ditt benekter det du sier, så er det sannsynligvis vrangforestillinger. Hva tenker du om du sammenligner nye og gamle bilder av deg selv?

Har hatt lignende tanker selv når jeg har vært på bånn. Syns det luktet rart av meg, at tennnene mine var råtne og at jeg hadde mye hår i ansiktet og lignende. Det gikk over sammen med depresjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wilma79

hei

jeg hadde et uhell med huden min for 1 år siden, da jeg tok noen fruktsyrebehandlinger. Jeg fikk masse kviser og røde flekker. Ble forferdelig deprimert. Og det viste seg at denne behandlingen hadde ødelagt huden min fullstendig. Det tok et helt år før det ble bra igjen. Og ejg var helt nede, og isolerte meg veldig. HUden min var helt fin i hele sommer, men så begynte jeg på fontex nå, og etter 2 uker begynte jeg å få hudproblemer igjen. Jeg flasser av hud og fikk røde flekker. Jeg sluttet på fontexen etter 4 uker pga dette. Orket ikke tanken på å få tilbake disse problemene. Jeg er livredd for at huden er skadet for lang tid fremover igjen. Jeg tror fontexen gjorde huden tynnere, slik at små blodårer synes mer-derfor rødhet. Har ikke fått noen rynker slik du beskriver det. Men jeg forstår hvordan du har det! Jeg har hatt store problemer med dette, men likevel sier venninner til meg at de ikke ser hva som er galt med huden. Men jeg vet at det ikke er vrangforestillinger. Det er bare det at andre legger ikke merke til sånne "småting" sånn som man gjør selv. Og da kan en jo også tenke på at vi bryr oss om noe som ingen andre ser nesten...litt dumt. Men det handler jo ikke om det...det handler jo om å føle seg vel selv! Det er helt tydelig at det ikke er gjort så mye forskning på AD og bivirkninger.....Jeg hadde ingen anelse om at fontex kunne gjøre huden tynnere!og det stod ingenting om det heller. Nå kommer jeg ikke til å våge å prøve noe annet på en stund...

Har du vært hos hudlege?

Wilma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...