Gå til innhold

Nefadar - høy GT - hva nå?


SoriaMoria

Anbefalte innlegg

Bruker Nefadar på Reg. fritak, og lurer på om du har noen synspunkter i forhold til dette, NHD?:

Grunnet bytte av fastlege (og litt dårlige startrutiner ved det nye legekontoret) har jeg ikke fått svar på blodprøvene som ble tatt for over én måned siden før i dag. Det viser seg at S-GT lå på 53 (max. ref. verdi er 45). De øvrige leverprøvene ligger forsåvidt innenfor referanseområdet.

I etterkant av dette (uvitende om prøvene) har jeg dessverre hatt to fuktige kvelder "på byen", som nok heller ikke har vært så gunstig for leververdiene. (Typisk, når det ellers kan gå 6 måneder mellom hver gang jeg rører alkohol)

Det er tatt nye leverfunksjonsprøver et par dager siden - før jeg fikk tak i disse prøveresultatene, og svar på de nye prøvene foreligger vel ikke før til slutten av neste uke.

Hvordan forholder jeg meg i mellomtiden? Bør jeg begynne en nedrapping allerede nå, for å i størst mulig grad redusere problemene ved en eventuell rask seponering av nefadar, eller er det slik at man kan ha is i magen i forhold til én isolert forhøyet prøve?

Min lege "nektet" å be om ny kopi av prøvesvarene han hadde mistet, og han vet således ikke at GT var/ er forhøyet. (Prøvesvarene har jeg fått tak i via andre veier.)

Kan jeg vente til legetimen på torsdag med å ta det opp, eller bør jeg kontakte han allerede på mandag?

Jeg tenker som så at dette kan vente til den ordinære timen, men er jeg helt på viddene?

Synspunker?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...