Gå til innhold

Angst?


Ad/hd'er

Anbefalte innlegg

Til Dr. Online.

Det begynte for ca et år siden. Jeg skulle på restaurant og spise med den daværende kjæresten min. Plutselig ble jeg, hva jeg vil kalle det, overnervøs. Jeg fikk ekstremt høy puls, ble varm, svettet, fikk kvalmefornemmelser, vanskeligheter med å puste osv. Det endte med at vi måtte be om å få maten med oss. jeg fikk ikke ned en matbit. Etter dette ble det umulig for meg å gå ut og spise. Hver gang jeg tenkte på dette fikk jeg igjen disse "symptomene." 17 mai i år, bestemte jeg og et par venninner oss for å gå ut og spise. Jeg kjempet meg gjennom bestillingen, og klarte å "roe meg ned" såpass at jeg klarte å spise. Siden dette gikk forsåvidt greit, har jeg presset meg selv flere ganger, og klart det. Jeg har tatt med sønnen min, for da er det enklere. Nå har jeg fått meg ny kjæreste, og han elsker å gå ut og spise. Men nå klarer jeg det ikke. Jeg får igjen disse symptomene bare på tanken. Jeg klarer bare ikke gjennomføre dette! Han vet om dette og er veldig forståelsesfull. Mine spørsmål er: Er dette angst? Jeg klarer fint å gå ut og spise med venninner og sønnen min, hvorfor ikke med kjærester/menn, og når det blir "formelt"(pene restauranter o.l.)? Dette er ikke noe stort hinder i min hverdag, men jeg har virkelig lyst å gjøre sånne koslige ting med min kjæreste... Hvordan kan jeg klare å fikse dette? Hva kan jeg gjøre selv? Har dette noe med min ADHD å gjøre?

Håper på svar! På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...