Gå til innhold

Ble voldtatt for to uker siden..

Anbefalte innlegg

Jeg ble voldtatt for nøyaktig to uker siden... Har enda ikke fått noen spesiell reaksjon, annet enn at jeg må ta Tolvon på kvelden, og sliter med litt angst... Hadde et lite utbrudd foran familien min tidligere i kveld, men det er også alt... Jeg har en sønn på litt over to år, og er redd for min kompetanse som mor...

Barnevernet er allerede innkoblet, da jeg har avlastningshjem (barnefaren er ikke inne i bildet og jeg bor langt fra familie) og de betaler barnehage. Jeg har advokat og legen skal orde med krisepsykolog, men.. Burde ikke jeg vært helt sønderknust nå? Hva er galt med meg??

Klarer bare å snakke om det på en "klinisk" og faktabasert måte, og det er ikke ofte jeg gjør det heller.. Har hatt litt kontakt med DIXI, var bla de som henviste meg til advokaten min... Uansett... Bør jeg forberede meg på et skikkelig sammenbrudd...?

Skjønner ingenting jeg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125750-ble-voldtatt-for-to-uker-siden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det høres så unormalt ut. Alle reagerer jo forskjellig. Kanskje det rett og slett blir for mye for deg å takle nå, så følelsene dine har "stengt av" til du er klar for å takle reaksjonen? Tolvonen kan kanskje også ha noe å si, den roer jo ned følelsene. Synes det er fint at du prøver å få hjelp, det er mye å takle alene. Og det er kjempeflott at du har anmeldt. Lykke til! Og ta vare på deg selv...

Det er ingen spesiell reaksjon...bortsett fra din er normal for deg. og er den samme som for tusenvis av andre... Kjære deg...du er fortsatt i noe vi kaller sjokk-fasen...du forklarer det faktisk selv...du klarer bare å snakke det på et "klinisk" språk...både sinn, følelser og kropp har ikke helt tatt det innover deg. Siden du har vært i kontakt med Dixi så regner jeg med at du har hørt det - ellers kan du lese litt på dixi.no.

Dette er en traumatisk opplevelse for deg...du må nesten ta den for deg for hver dag! Jeg tror nå at du skal prøve å ikke tenke så praktisk hele tiden, selv om din sønn betyr alt for deg. -Og at du har blitt voldtatt betyr ikke at du er en mindre kompetent mor for din sønn! Alle rundt deg vet hva dette betyr..og vil hjelpe og støtte deg med dette...og du må tillate dem å gjøre det. Det er viktig.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...