Gå til innhold

Når søke hjelp??


Gjest Netta

Anbefalte innlegg

Sluttet med p-pillen i august og har vært ivrig prøver siden, uten å lykkes. Syklusene er uregelmessige og lange (ca 45 dager). Temperaturmåling har gitt få resultater.

Hvor tidlig er det vanlig å søke hjelp hos lege? Jeg tenker på blodprøve for å finne ut om en har eggløsning og evt.videre kanskje få pergotimekur.Jeg vil nødig virke hysterisk, vi vet vi kan få barn sammen, men vi ønsker oss så veldig en liten en til og at det skal skje før det blir så mange år mellom barnet og jenta vi har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes absolutt at dere bør gi dere selv litt mer tid før dere begynner å krisemaksimere situasjonen. Har man prøvd i 10 mndr. uten resultat, kan man ta det opp med en lege, men dere har vist at dere kan få det til. Tviler derfor på at noen stor utredning blir satt igang. Det er heller ikke så uvanlig at det tar litt tid før man får det til med nr.2. Jeg har ikke noen statistikk å lene meg mot, men erfaringsmessig vet jeg at mange må vente litt. Har du regelmessig menstruasjon, skal det mye til for at du ikke har eggløsning. Prøv å være litt ekstra observant i perioden rundt 14 dager før forventet mens. De fleste får eggløsningsslim/utflod, noe som kommer rett etter en eggløsning. Du kan jo følge tempen i denne perioden, hvis du er litt ekstra ivrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...