Gå til innhold

vil så gjerne forandre meg


Gjest ...men vet ikke hvordan

Anbefalte innlegg

Gjest ...men vet ikke hvordan

jeg er en gutt på 20 år som ikke har hatt noe skikkelig sosialt liv de siste 3-4 årene. etter at jeg flytta fra hjemstedet i 2. kl på vgs har jeg ikke greid å få meg noen nye venner. de jeg har gått i klasse med har jeg egentlig ikke passet så godt sammen med, har bare vært sammen med de for å ikke være helt alene, og nesten aldri på fritiden. jeg har ikke holdt kontakten med de etter at jeg slutta på skolen. har gått flere studieretninger, og sist slutta jeg før jul i fjor og begynte i militæret i januar. i mars ble jeg overført til et annet sted her, men her har jeg heller ikke blitt noe særlig godt kjent med de andre i troppen min. det er endel som virker greie, men jeg klarer bare ikke å bli så godt kjent med de. klarer liksom ikke å finne på noe å prate med de når vi f eks sitter i kantina og sånt, så derfor gidder de nesten aldri å ta kontakt med meg, unntatt av og til bare for å være hyggelige. men problemet mitt er vel igrunn det å finn på et eller annet å prate om med de. det er ikke det at jeg er redd for å ta kontakt eller noe sånt(tror jeg ihvertfall), det er rett å slett det å finne på et eller annet å prate om. jeg klarer det bare ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kan være lettere om du fokuserer mindre på det å prate og mer på det å finne på noen aktiviteter.

Da får du muligheten til å prate når det passer seg og det kan være stillhet uten at det gjør noe.

Ved at du blir mer aktiv får du også mer å snakke om senere.

Det er mange som setter pris på en venn som virkelig kan lytte. Når noen andre snakker kan du konsentrere deg om hva de sier og å stille spørsmål. Det er ikke nødvendig at du sier så mye selv hvis du klarer å lytte aktivt ved å komme med kommentarer, små nikk og smil på de rette stedene.

De som 'skravler' ser sannsynligvis opp til deg som er så rolig og behersket og som antagelig kommer med noen gullkorn og kloke ord på de rette stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest megbaremeg

Tror det kan være lettere om du fokuserer mindre på det å prate og mer på det å finne på noen aktiviteter.

Da får du muligheten til å prate når det passer seg og det kan være stillhet uten at det gjør noe.

Ved at du blir mer aktiv får du også mer å snakke om senere.

Det er mange som setter pris på en venn som virkelig kan lytte. Når noen andre snakker kan du konsentrere deg om hva de sier og å stille spørsmål. Det er ikke nødvendig at du sier så mye selv hvis du klarer å lytte aktivt ved å komme med kommentarer, små nikk og smil på de rette stedene.

De som 'skravler' ser sannsynligvis opp til deg som er så rolig og behersket og som antagelig kommer med noen gullkorn og kloke ord på de rette stedene.

Det var et utrolig vakkert svar, SOLEIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...