Gå til innhold

Er jeg en drittsekk ?


Gjest ikkenåidag

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenåidag

Fortalte familien min om drittsekken ( min svoger) som misbrukte meg som barn.Jeg er voksen nå, tryggere enn da jeg var barn, turte å si det nå.

Men de synes jeg er en drittsekk som forteller dem det nå etter så mange år.

Er jeg det ? En drittsekk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Nei, du er et modig menneske, som har gjort det helt rette. Du har stor grunn til å være stolt av deg selv. Husk at det er han, og ikke deg, som har gjort noe jævlig, noe ulovlig og noe galt - han har misbrukt et barn.

Det er ingen grunn til at du skulle fortsette å bære på den hemmeligheten alene (hvis du ikke vil), mer enn du skulle holdt det hemmelig hvis han ranet deg i banken, eller noe annet.

Jeg håper de som sa det får summet seg og sier unnskyld til deg. Håper at de bare sa det fordi de var sjokkert.

Hvis du vil snakke med noen så kan du ringe Støttesenteret Mot Incest (SMI) (www.sentermotincest.no). Dr Online har også et eget forum for de som har vært utsatt for overgrep (Velg fra der hvor det står "Bytt forumgruppe" øverst til venstre.)

Men husk - du har gjort det rette. Det står respekt av det du har gjort, og har grunn til å være stolt. Kanskje har du til og med reddet et barn i familien fra svogeren din!

Alt godt til deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Nei du er en modig voksen person som nå endelig er klar for å bearbeide, og kanskje om du er heldig bli kvitt, fortidens skygger.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkenåidag

Hei,

Nei, du er et modig menneske, som har gjort det helt rette. Du har stor grunn til å være stolt av deg selv. Husk at det er han, og ikke deg, som har gjort noe jævlig, noe ulovlig og noe galt - han har misbrukt et barn.

Det er ingen grunn til at du skulle fortsette å bære på den hemmeligheten alene (hvis du ikke vil), mer enn du skulle holdt det hemmelig hvis han ranet deg i banken, eller noe annet.

Jeg håper de som sa det får summet seg og sier unnskyld til deg. Håper at de bare sa det fordi de var sjokkert.

Hvis du vil snakke med noen så kan du ringe Støttesenteret Mot Incest (SMI) (www.sentermotincest.no). Dr Online har også et eget forum for de som har vært utsatt for overgrep (Velg fra der hvor det står "Bytt forumgruppe" øverst til venstre.)

Men husk - du har gjort det rette. Det står respekt av det du har gjort, og har grunn til å være stolt. Kanskje har du til og med reddet et barn i familien fra svogeren din!

Alt godt til deg.

Med vennlig hilsen

I deres øyne er jeg synderen, jeg burde holdt kjeft om denne hemmeligheten, ikke ødelegge familien på en slik måte, være grei....

Men jeg har ikke vært grei..Jeg har anmeldt svinet, han har vært i avhør og jeg skjønner på en måte at jeg er syndebukken.....Jeg har ødelagt familieidyllen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

I deres øyne er jeg synderen, jeg burde holdt kjeft om denne hemmeligheten, ikke ødelegge familien på en slik måte, være grei....

Men jeg har ikke vært grei..Jeg har anmeldt svinet, han har vært i avhør og jeg skjønner på en måte at jeg er syndebukken.....Jeg har ødelagt familieidyllen...

Det var HAN som ødela familieidyllen! DU fortalte bare at han hadde gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikkenåidag

Det var HAN som ødela familieidyllen! DU fortalte bare at han hadde gjort det!

Jo jeg ser jo at han ødela familieidyllen og mer enn det den gangen, men i dag er det jeg som er syndebukken.Jeg får skylden for at familien ikke kan samles i jula, at vi er splittet, at alle familieselskaper framover er ødelagt( JEG har fått meskjed om å holde meg borte)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I deres øyne er jeg synderen, jeg burde holdt kjeft om denne hemmeligheten, ikke ødelegge familien på en slik måte, være grei....

Men jeg har ikke vært grei..Jeg har anmeldt svinet, han har vært i avhør og jeg skjønner på en måte at jeg er syndebukken.....Jeg har ødelagt familieidyllen...

Det er én eneste person som har ødelagt familieidyllen og det er han. Det er han som har 100% av ansvaret. Ingen andre enn han.

Du har vært virkelig flink og anmeldt kreket. At de andre vet det betyr at hans sjanser for å misbruke et annet barn er vesentlig reduserte.

Du vil bli sterkere, og du vil klare dette. Familien vil se at du hadde rett. Imellomtiden må du være sterk, og være god mot deg selv. Vær trygg på at du har gjort det rette.

Og hvis du snakker med dem - si at en "familieidyll som dekker over et krek som misbruker barn" er ikke verdt 5 potter lunkent piss. Da er det bedre å holde seg vekke.

Du klarer dette.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg ser jo at han ødela familieidyllen og mer enn det den gangen, men i dag er det jeg som er syndebukken.Jeg får skylden for at familien ikke kan samles i jula, at vi er splittet, at alle familieselskaper framover er ødelagt( JEG har fått meskjed om å holde meg borte)...

Kjære deg,

Hvis de velger å feire jul med et krek som forgriper seg på barn, så er det åpenbart dem det er noe vesentlig gale med, og ikke dem.

Du har gjort det eneste riktige. Helt sikkert.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jo jeg ser jo at han ødela familieidyllen og mer enn det den gangen, men i dag er det jeg som er syndebukken.Jeg får skylden for at familien ikke kan samles i jula, at vi er splittet, at alle familieselskaper framover er ødelagt( JEG har fått meskjed om å holde meg borte)...

Det forteller jo alt om hvem det er som har problemer. Det er iallefall ikke du. Har du ikke noen gode venner du kan feire jul sammen med og håpe at dette blåser over, at de ser hvem som har rett, til syvende og sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg ser jo at han ødela familieidyllen og mer enn det den gangen, men i dag er det jeg som er syndebukken.Jeg får skylden for at familien ikke kan samles i jula, at vi er splittet, at alle familieselskaper framover er ødelagt( JEG har fått meskjed om å holde meg borte)...

"og ikke deg" skulle det selvsagt stå!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkenåidag

Kjære deg,

Hvis de velger å feire jul med et krek som forgriper seg på barn, så er det åpenbart dem det er noe vesentlig gale med, og ikke dem.

Du har gjort det eneste riktige. Helt sikkert.

Med vennlig hilsen

Tusen takk for oppmundtrende ord. jeg skal nok klare meg, har jo gjort det i over 20 år så jeg får vel holde ut litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmundtrende ord. jeg skal nok klare meg, har jo gjort det i over 20 år så jeg får vel holde ut litt til.

Hei,

Det er du som skal ha en takk fra Samfunnet - fordi du har anmeldt ham, og derved gitt ditt bidrag til å gjøre samfunnet et bedre sted for barn å vokse opp.

Jeg håper du får hjelp (hvis du føler du trenger det), og at du har noen venner å feire jul med. Det er mange hyggelige mennesker på SMI du kan snakke med - samtlige har en bakgrunn, så de forstår deg godt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for oppmundtrende ord. jeg skal nok klare meg, har jo gjort det i over 20 år så jeg får vel holde ut litt til.

Boka "Courage to heal" (vet ikke om den er oversatt til norsk?) skriver om din situasjon, tror forfatterne skriver av egen erfaring, og det er mange eksempler fra andre misbruktes historier.

Omsorgsfull bok, man føler at forfatterne vil en vel og skjønner den misbruktes situasjon helt konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...