Gå til innhold

Hvordan reise seg etter en helg med ekstrem spisekick


Gjest slite

Anbefalte innlegg

Hvordan orker å møte hverdagen etter 2 dager med enorm overspising, så vondt at magen føles å sprenges i filler.

Klarer ikke å sove, klarer ikke å tenke klart. Vet jeg må børste mine knær og reise meg, men kan noen gi meg noen praktiske råd for morgendagen?

Er så lei av å begynne enda en uke uten å spise, for bare å sprekke og overspise igjen mandags kveld.

For ordens skyld, jeg går i behandling, men ting tar tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gurimalla.. jeg vet _akkurat_ hva du snakker om!

Det er utrolig vanskelig!

Jeg personlig har begynt å trene på helsestudio 3 ganger i uka. Men helgene er et helvete...

Skulle ønske jeg hadde gode råd å gi, men... Vil bare si at jeg vet hvor tøft det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alfa omega at du faktisk spiser i den kommende uken, og den etterfølgende uken, og uken etter det, osv osv.

Det virker prevantivt mot fremtidige spisekick. Det er faktisk din "medisin".

Frokost (2 skiver brød, pålegg og grønt, melk).

Mellommåltid (frukt og juice).

Lunch (2 skiver brød, pålegg og grønt, melk)

Mellommåltid (en kopp havregryn og melk, grøt, yoghurt eller liknede)

Middag (poteter, ris eller pasta og kjøtt, linser, fisk eller egg, grønsaker og en dæsj olje/fett (som du ikke må glemme å få i deg)).

Kveldsmat (frukt eller grønnsaker).

Hvor mye mat du trenger avhenger selvfølgelig av forbruket, så listen jeg har satt opp er kun veiledende.

Når du har spist deg forsynt, så gå fra bordet og tenk på noe annet. Hvis du leser eller ser på tv, så er det større sannsynlighet for at du spiser mer.

Når du har stabilisert/normalisert måltidene dine, frigjør du (mye!) energi som du kan bruke f.eks i behandligen :) Fantastisk, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alfa omega at du faktisk spiser i den kommende uken, og den etterfølgende uken, og uken etter det, osv osv.

Det virker prevantivt mot fremtidige spisekick. Det er faktisk din "medisin".

Frokost (2 skiver brød, pålegg og grønt, melk).

Mellommåltid (frukt og juice).

Lunch (2 skiver brød, pålegg og grønt, melk)

Mellommåltid (en kopp havregryn og melk, grøt, yoghurt eller liknede)

Middag (poteter, ris eller pasta og kjøtt, linser, fisk eller egg, grønsaker og en dæsj olje/fett (som du ikke må glemme å få i deg)).

Kveldsmat (frukt eller grønnsaker).

Hvor mye mat du trenger avhenger selvfølgelig av forbruket, så listen jeg har satt opp er kun veiledende.

Når du har spist deg forsynt, så gå fra bordet og tenk på noe annet. Hvis du leser eller ser på tv, så er det større sannsynlighet for at du spiser mer.

Når du har stabilisert/normalisert måltidene dine, frigjør du (mye!) energi som du kan bruke f.eks i behandligen :) Fantastisk, ikke sant?

Hvor mye mat du trenger avhenger selvfølgelig av forbruket

alternativt så kunne jeg skrive forbrenningen, fremfor forbruket...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...