Gå til innhold

Er kaffe uheldig under en graviditet?


marthea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

leste et sted (NettDoktor eller Doktoronline) at et par-tre kopper kaffe pr. dag ikke var skadelig under graviditeten. Jeg må ha en kopp om morgenen, og en etter middag- prøvde å slutte,men fikk jo sånn hodepine! Så du kan sikkert fortsette, men med moderat forbruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Du kan ganske sikkert drikk et par kopper kaffe om dagen uten at det skulle skade. Det finnes alltid gode grunner til å leve veldig asketisk i svangerskapet, men det er også gode grunner til å kose seg og unne seg det livet har å by på uten å gå over streken. Streken går helt klart før både alkohol og tobakk, for de som ikke visste det. Både søtsaker og god julemat kan man selvfølgelig også kose seg med uten å måtte ha dårlig samvittighet. Dårlig samvittighet tror jeg kan gjøre vel så stor skade som noen kopper kaffe for mye. Hvis jeg skal være helt seriøs, må jeg understreke at det faktisk finnes forskning som viser at store mengder kaffe visstnok ikke er bra for hverken mor eller barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...