Gå til innhold

p-sproyte problemer


krissy

Anbefalte innlegg

Hej,

I februar tok jeg p-sproyte, kunne hvis ikke ta p-piller for det var for risikabelt siden min mor har hatt brystkreft.Legen sa noe om at noen fikk blodninger, og det fikk jeg etter noen uker,tok ny sproyte etter et par mnd,hjalp ikke..siden har jeg blodd..Det er veldig slitsomt og jeg vet ikke helt hva jegskal gjore,bor naa i australia(student).Er det normalt aa blo mer enn mensen blodninger inesten syv maaneder?

paa forhaand tusen takk,

vennlig hilsen kristin ernstsen 20 aar,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til krissy

Det er ikke vanlig å fraråde bruk av p-piller til kvinner hvis mor har hatt brystkreft? Kanskje bare hvis det er påvist et arvelig gen for brystkreft, og det er bare i 5-10 % av tilfellene av brystkreft!

Se forrige svar om p-sprøyte og blødninger. Det er ikke uvanlig med slike blødninger. Se det an.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til krissy

Det er ikke vanlig å fraråde bruk av p-piller til kvinner hvis mor har hatt brystkreft? Kanskje bare hvis det er påvist et arvelig gen for brystkreft, og det er bare i 5-10 % av tilfellene av brystkreft!

Se forrige svar om p-sprøyte og blødninger. Det er ikke uvanlig med slike blødninger. Se det an.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Hej, takk saa mye for svar.Det er ikke menigen aa plage deg,men siden du sa jeg burde bare se det ann,mener du at jeg skal bare vente aa haape paa det blodningene blir borte?eller er det noe mer jeg kan gjore?

paa forhaand takk,

krissy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...