Gå til innhold

NHD - Hvordan er det mulig å unngå å vite?!


PieLill

Anbefalte innlegg

Leste denne artikkelen og ble ganske forundret:

http://www.fedrelandsvennen.no/Nyheter/Vest-Agder/kristiansand/article.jhtml?articleID=169508

Hvordan er det mulig å bli klinikksjef på en psykiatrisk avdeling og ennå ikke ha oppdaget at ordvalg ikke er uvesentlig for omgivelsene.

Fint at han etter hvert har tatt poenget. Men hva lærer de egentlig på legestudiet?

Min 5-årig vet at ikke alle ord passer i alle sammenhenger, og noen ord passer ikke i det hele tatt. Han vet også at ord vekker følelser hos andre.

Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, nå var dette på Sørlandet; grensene for hva som er banning der er vel ganske snevre (vi får jo heller ingen eksempler). Den svenske klinikksjefen ville antakelig følt seg langt mer språklig hjemme ved et sykehus i Nord-Norge.

Men etter sin avvenning ville han muligens bli sett på som en upersonlig 'tørrpinn' som ikke torte være seg selv der. Kommunikasjonsproblemer kan skyldes så mangt - og ansvaret kan ikke bare legges på individet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå var dette på Sørlandet; grensene for hva som er banning der er vel ganske snevre (vi får jo heller ingen eksempler). Den svenske klinikksjefen ville antakelig følt seg langt mer språklig hjemme ved et sykehus i Nord-Norge.

Men etter sin avvenning ville han muligens bli sett på som en upersonlig 'tørrpinn' som ikke torte være seg selv der. Kommunikasjonsproblemer kan skyldes så mangt - og ansvaret kan ikke bare legges på individet.

Tro meg, det finnes grenser selv for nordlendinger og finnmarkinger. Men de er romsligere enn de sørlandske.

Svensk banning kan overgå den nordnorske en høy gang.

Det som forundrer meg her er at en person som har en universitetsutdanning som innbefatter både psykologi og kommunikasjon ikke kommer på dette av seg selv. Trodde slikt var obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...