Gjest sosionom Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hei, håper noen vil være så snille å svare meg nå. Jeg er en kvinnelig sosionom med videreutdanning innen div terapi. Jeg er selv voldtatt, og har hatt en del ettervirkninger av dette og har slitt en del. I dag kjenner jeg meg helt oppreist, selvom minnene er der. Jeg har lenge hatt en drøm om å drive privat praksis innen terapi, men særlig rettet mot overgreps-ofre. Hva tror dere, kunne det vært behov for et senter for overgreps-ofre, eller blir det for mye siden SMI (senter mot incest) allerede holder til i regionen? Hva tror dere et slikt senter burde "inneholdt" av tilbud? Er det behov for terapi? Er det behov for flere støttegrupper? Har lenge vurdert å ta kontakt med Dixi, men vet at disse ikke blir lønnet (de som jobber der) - og jeg er nødt til å ha noe å leve av. Uff, dette ble mye surr, men håper likevel på innspill. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126055-behov-for-senter-for-overgreps-ofre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrigal Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg synes tanken din er god. Jeg vil anbefale deg å kontakte DIXI, det er flinke folk og de vet hva dette går i. SMI kan man jo også samarbeide med. Jeg vet at de flere steder tar også i mot voldtatte og ikke bare incest-ofre. Husk å få mange støttepilarer med deg. Ikke start dette alene, for da kommer du til å bli utbrent raskere enn du kan fatte. Viktig arbeid er vel å ha et sted hvor overgrepsoffre kan få noen å snakke med, noen som vil lytte og hjelpe dem videre. Ikke folk som "synes synd på dem", for det liker så og si ingen... Lag samtalegrupper. Lag et "opplysnigssted" der ofre kan spørre om ting, der en f.eks. kan ha oversikt over advokater, psykologer ol. som er flinke på overgreps-problematikk. Få off. støtte økonomisk! Slik at dette er et tilbud som det off. gir. synes det er ille at såååå unikt mange menesker må "ta av egen lomme" for å kunne hjelpe andre som har vært utsatt for overgrep. Og husk på en ting: Ikke la dette bli noe du gjør hele døgnet!!! Gi deg selv en arbeidstid, det vinner du og ofrene på! Hilsen en som noen år siden drev samtalegr. for voldtatte. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126055-behov-for-senter-for-overgreps-ofre/#findComment-766551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petroline Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kanskje du kan snakke med SMI I tønsberg?Dei har vakt 24 timer i døgnet og få innspill på kva som trengs?Eg personlig har hatt vedlig mykje nytte av å diskutere med andre brukere.Få andre innspill, da å sjå at andre har komt langt. Da å sjå at det finnes håp. Å sjå da går fremover. kanskje det er nok bare ha noko liknande SMI? ,Kanskje du kan søke om å jobbe på SMI?Dixi? og seinere tenke på senter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126055-behov-for-senter-for-overgreps-ofre/#findComment-769415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.