Gå til innhold

Livet, det er helt ålreit.... :)

Anbefalte innlegg

Jeg ble voldtatt da jeg var 15, fortrengte det i 3 år , til jeg ikke orket mer og bøt sammen på skolen.

Nå er det 5 år siden jeg først fortalte det til noen, og siden den gang ha jeg gått til psykologer og psykiatere av ymse slag, vært innlagt på psykiatrisk, vært innom Dixi en snartur, og fått masse masse hjelp og støtte av gode venner.

Jeg har alltid trodd at livet bare kom til å være vanskelig, det har de jo vært siden jeg var 15. Jeg hr prøvd å tenke tilbake til tiden før overgrepet, for å huske hvordan livet var uten alle disse vanskelige problemene, angsten, marerittene, og tvilen, uten å egentlig lykkes... 8 år er så lenge...

Selvfølgelig har det vært lyspunkt! Flere. Men de har alltid blitt punktert av så veldig dype, mørke nedturer...

Helt fram til i sommer har jeg vært motløs, kjempet uten å egentlig føle at det var noen vits. ..

Så traff jeg forloveden min! Verdens snilleste, mest forståelsesfulle mann! På bare noen få måneder har så mye endret seg! Jeg er aldri alene, jeg ahr alltid noen i ryggen, og jeg har tro på meg selv, fordi HAN har det!

Plutselig kan jeg se framover, ett helt år faktisk, for da skal vi gifte oss! Jeg, som syns en uke var langt fram i tid, og aldeles uoverkommelig...

Jeg har et mål, en mening, jeg ER! Fantastisk følelse!

Jeg unner alle her på forumet det jeg har fått. Ikke gi opp! Hvis noen i løpet av disse åtte årene hadde fortalt meg at det skule gå an å bli så lykkelig, å føle seg så harmonisk, så hadde jeg vel ristet oppgitt på hodet, men det ER mulig!

Selvfølgelig er ikke alt bare rosenrødt. Det er fremdeles tunge dager, søvnløse, skremmende netter, men så veldig mange færre en før... Tryggheten brer om seg...!

Jeg kan endelig tro på at det finnes en framtid, jeg kan endelig drømme om mann, barn, familie... Alt det jeg trodde bare var andre forunt.

Jeg er lykkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126134-livet-det-er-helt-%C3%A5lreit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...