Gå til innhold

"rart" når jeg tisser.


Gjest Tuttifruttii

Anbefalte innlegg

Gjest Tuttifruttii

Hei jordmor!

Jeg er helt i 19. eller 20. uke.

Min jordmor forklarte meg at det er min bakoverliggende livmor som sikkert er grunnen til at jeg må late vannet så ofte, og at bæra kjennes så full ut.

Det jeg glemte å spørre henne om, er: Hva er grunnen til at det liksom blir litt rart når blæra er kjempefull, og jeg tisser. Det kjennes ut som om det er noe som "henger seg opp".

Kan det være fordi livmora er bakoverliggende?

Ellers lurer jeg på NÅR man er i den 5.6.7.8. og 9. mnd.

På forhånd takk!

Vennlig hilsen Tuttifrutti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes du bør få undersøkt om du evt. har en urinveisinfeksjon. Ellers er det ikke så lett å si noe om hva det er du kjenner. At livmoren din er bakovervendt har sjelden noen betydning nå som du har kommet så langt i svangerskapet. Blæren ligger dessuten foran livmoren og skulle ikke komme under press av en bakovervendt livmor.

Dette med når du er i hvilken måned er jeg ikke så sikker på, i.o.m. at alle så lenge jeg har praktisert (mer enn 10 år) kun forholder seg til uker. Du kan like godt venne deg til det. Det er kun den eldre garde som husker denne regnemetoden. Prøv å regn ut selv. Du starter første måned når siste mens startet og du føder faktisk i 10.mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...