Gå til innhold

Kan jeg....?

Gjest rådvill og fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest rådvill og fortvilet

Min tidligere kjæreste opplevde for to uker siden en voldtekt.

Da jeg traff henne et par dager senere, spurte hun om vi kunne prate, og hun fortalte meg hva som hadde skjedd.

Jeg ble selvsagt fortvilet, og følte nesten litt skyld også. Jeg skulle egentlig ha vært på den fatale festen, men trakk meg i siste liten.

Jeg vet hvem overgriperen er. Hun sier hun ikke vil gå til politiet - av en eller annen grunn er hun "redd" dem. Hun stoler ikke på at han skal bli dømt.

Nå for tiden veksler jeg mellom å være fortvilet og rasende på meg selv - for at jeg ikke gikk på den festen. Og jeg er også på en måte full av henvntanker mot ham.

Men det er ikke min jobb å ta ham. Det må poltiet og rettsvesenet ta seg av.

Hun er 17 år, jeg er 19. Han er like gammel som henne. Jeg har møtt ham et par ganger tidligere. Nå tar jeg faktisk meg selv i å forsøke å finne ham.

Så lenge hun ikke vil gå til politiet, lurer jeg på hva jeg kan gjøre. Kan jeg gå til dem og anmelde ham for det han har gjort med henne?

Eller må hun gjøre det selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126181-kan-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta kontak med politie og "tipse" om saken. Si at du ikke vil direkte anmelde, men at du vil fortelle om hva som har skjedd.

Så blir det opp til politet hva de gjør.

Slik som det er nå har både hun det skjedde med og du det bare ondt. Og en gjerningsmann har da ikke rett til å "vinne".

Ellers synes jeg det er supert at du støtter henne så masse! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126181-kan-jeg/#findComment-767733
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...