Gå til innhold

"Friends" og ufr. barnløshet


nordlandskvinne

Anbefalte innlegg

nordlandskvinne

Så dere Friends i går? Spennende å følge med på Monica og Chandlers ufrivillige barnløshet. For ei som vurderer surrogatmor synes jeg det var fint at de nevnte det som en mulighet.

Positivt at barnløshet tas opp som tema og at folk dermed blir mer oppmerksom på det.

Ellers synes jeg det virket så "problemfritt" å bare etter kort tid bestemme seg for adopsjon. Synes det var helt rørende og flott når de tok den beslutningen sammen.

For alle som har forsøkt å få barn lenge var det kanskje rart å ikke få se all sorgen, frustrasjonen, tårer og smerte etc. over å takle en slik beskjed og skjebne.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jo, jeg så Friends i går og synes det er supert at de tar opp dette der. Det har sikkert sammenheng med at Courtny Cox sliter privat med å bli gravid (dvs., siste nytt er jo at de har greid det), så hun har nok hatt innflytelse der.

Dette er jo en sit-com serie, så at de ikke tar med alle tårene og fortvilelsen der er kanskje ikke så rart. Det er jo ikke morsomt i det hele tatt, og hele poenget med serien er å underholde. Bare det at de har det som tema er jo stor fremgang. Vanligvis er amerikanske serier bare lykke og happy endings (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at de nevner slike ting på TV slik at det skal bli mer daglig dags og ikke være ting man skammer seg for eller er redd for å fortelle andre. Tror dette vil ha stor effekt i fremtiden, ikke minst også med at " Monica" sliter med dette privat og har også fortalt det til media

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det gikk litt vel fort i svingene. Mulig dere har mer greie på dette enn meg. Om Monica har et "fiendtlig miljø" i skjeden, hvorfor vil det da hjelpe med en sæddonor?

Og om de uansett vurderer å adoptere, hvorfor ville de da ikke vurdere surrogatmor, Monica sa at om hun ikke fikk lage barnet selv, så ville hun ikke lage barn i det hele tatt?

Og hvorfor har ikke prøverør blitt snakket om i det hele tatt? For å unngå alle forsøkene og tiden det vil ta? Om det hadde funket med surrogatmor, så ville det vel funket med prøverør også? eller tenker de da på surrogatmor uten monicas egg?

Blir jo spennende om det at de nå slapper av og tenker de skal adoptere gjør at de blir gravide da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommende adoptivmor

Vi bestemte oss rett på adopsjon, og jeg har vært så heldig og slippe, sorgen og det andre du beskriver.

Alle er forskjellige, og jeg og min mann, falt rett på adopsjon med det samme.

Jeg har dog heller aldri følt meg som ufrivillig barnløs, da jeg mente og adoptere var ett vel så godt alternativ for oss.

Takk og lov, var vi to om det.

Ønsker dere alle sammen lykke til videre. Om det blir barn på den ene eller den andre måten.

Enig med deg, godt at slike temaer blir tatt opp, i serier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:)

Syns det var utmerket at de tok dette opp i serien slik at temaet rundt IVF etc kan "ufarliggjøres" litt og folk kan bli istand til å prate om dette..er tross alt mange som er i denne situasjonen .(Bla Monica som det blir nevnt under) Nå er jo dette en sit-com så en kan vel ikke forvente at alle aspekter, tanker og følelser rundt temaet blir tatt så veldig opp. Syns det var helt ok måte å gjøre dette på.. Bare det at barnløshet i det hele tatt tas med i en sit-com belyser saken ganske mye mht alle seerne showet har rundt om i verden! T.o.m temaer som surrogat var helt "naturlig"...alt annet enn en kan si i dette landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...