Gå til innhold

Bahia Feliz på Gran Canaria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

jeg var der for noen år siden. Bodde på et flott sted, - men det blåste veldig der. Det er jo kjent som et ypperlig surfer-sted, så hvis du har det som lidenskap, burde det være supert... Vi var imidlertid mer ute etter avslapping og sol, og det ble litt for mye vind for min del... V

Søk på Ving, Star-Tour og Gullivers reisers hjemmesider, og tenk litt på hva dere er ute etter i ferien - og finn et hyggelig sted deretter...

God tur!

Gjest thetraveller

Jeg kom hjem fra Gran Canaria for to dager siden. Var i Playa del Inglés, og det var fint nok der. Det blåste en del, og det ble litt småkaldt når sola forsvant bak skydekket, så vi syntes det var best å ligge ved bassengkanten.

Playaen er temmelig internasjonal, masse turister og et friparadis for homser (noe som forøvrig ikke er oss imot, det var bare så uvant å se homser overalt :), og det kryr av masete kelnere og butikkansatte som skal ha en til å kjøpe hva det skulle være av fake produkter. Det ble både litt irriterende og slitsomt i lengden å fortelle at man overhodet ikke var interessert, eller at man nettopp hadde spist. "Ok, see you tomorrow then!". Hah..

Var ikke innom Bahia Feliz, men kan tenke meg at det er noe roligere der. Puerto Rico er visst den plassen hvor det er mest "solsikkert" som de sa (det er mye overskyet andre steder på øya, og særlig oppe i fjellene (der Palmitos Park blant annet befinner seg). Ta med genser og bukse! I forhold til fastlandet i Spania, er prisene veldig høye på Gran Canaria. Det var noe jeg reagerte mest på...

Om jeg skulle reise til syden igjen, ville det definitivt bli til en mindre utpreget turistplass. Innlandet i Spania er mye bedre for mitt vedkommende, der man kan høre spansk på nabobordet, og ikke svensk eller tysk - og heller ikke få servering av en svensktalende kelner.

Vi var paa Bahia Feliz for tre aar siden. Det er en veldig fin plass, barnevennlig. Men lite aa gjoere. Hvis du reiser for aa bare slappe av ved bassenget saa er dette et perfekt sted. Men det er minimalt med butikker ol.

Du maa leie deg bil eller ta taxi (som er vanskelig aa faa tak i der), for aa komme deg rundt.

• 2 måneder senere...
Gjest Solelskerne

Hei!

Vi har vært i puerto rico i 14 dgr nå i januar.Helt grei plass,liten,rolig,sol-sikkert så å si,men med alt for mange turister..! Det likte vi minst med stedet. Vi var ikke helt heldig med været hele tida,men fikk da 8-9 dgr med sol.Herlig! Leide oss bil også,kjørte til playa del ingles og maspalomas å gikk langs den lange stranda ved sanddynene/mini-ørkenen.Kjørte også til las palmas,storbyen.Der holdt spanjolene til,ikke mange turister å se,det var deilig!:-) Men lite sol,der regnet det også.Været på nord- og sørsida var ofte helt forskjellig! Ofte overskya øst-og nordpå,så vi vil anbefale å ikke bo der.

Vi merket oss at prisene på sør-kysten var mye høyere enn på fastlandet.Så der lever de av turismen!Skrur prisene opp i været.

Det krydde av time-share-folk langs stranda i p.rico.Både engelske,svensker og norsker,noe vi ble drittlei etterhvert!(etter kort tid..) De ga ut gratislodd,å etter å ha skrapt,kunne vi bli med til en restaurant i en nabo-by,gratis taxi og mat sa de,men vi bet selvfølgelig ikke på.Det var for godt til å være sant.De sa det ikke hadde noe med timeshare å gjøre men...det viste seg at det var det allikevel.(Noen vi kjenner ble med,og lurt trill rundt)

Vi kjørte til en liten by nordvest for purto rico som heter playa de mogan.Der var det kjempefint! Anbefales! "Lille venezia" med broer osv.

Dere får ha en fin tur,samme hvor dere velger å dra!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...