Gå til innhold

Jordmor: kvalmen som forsvant!


elize

Anbefalte innlegg

Er mest sannsynlig akkurat begynt på 9.svangerskapsuke nå. Helt siden den dagen jeg skulle hatt mensen har jeg vært kjempekvalm hver morgen (m.oppkast), og sånn passe småkvalm hele dagen. Men i går hadde jeg en kjempebra dag, nesten ikke kvalm! Også i dag har jeg klart å spise litt frokost, og er lite kvalm. Blir nesten engstelig, jeg... Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt man skal bekymre seg om ! :-)

For å svare på spørsmålet; Ja, det er normalt.

Hos meg kom kvalmen brått, fra en dag til den neste. Våknet bare og var styrtkvalm en morgen. Var kvalm daglig i flere uker. Så forsvant kvalmen like brått som den kom rundt uke 10. Var borte i 1 ½ uke, og jeg trodde jeg var kvitt den...men så kom den brått tilbake og var der i 1 uke til før den forsvant. Gudskjelov ! :-)

Jeg har hørt om mange andre også som plutselig ikke er kvalme lenger, så det tror jeg du kan ta helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd akkurat det samme selv. Det er dager jeg er helt fin på, uten kvalme, brystspreng osv. Nedturen bruker å komme dagen etterpå. Det er liksom at jeg skal straffes for at jeg hadde en fin dag. Det komme dobbelt opp, om ikke mer. Så jeg tror det er helt normalt å ha noen fine dager, og noen ikke så fine dager. Uansett er det jo litt godt å ha noen symptomer som forteller at vi bærer på et lite barn inne i oss.

Ønsker det lykke til, hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sussebassen

Jeg har opplevd akkurat det samme selv. Det er dager jeg er helt fin på, uten kvalme, brystspreng osv. Nedturen bruker å komme dagen etterpå. Det er liksom at jeg skal straffes for at jeg hadde en fin dag. Det komme dobbelt opp, om ikke mer. Så jeg tror det er helt normalt å ha noen fine dager, og noen ikke så fine dager. Uansett er det jo litt godt å ha noen symptomer som forteller at vi bærer på et lite barn inne i oss.

Ønsker det lykke til, hilsen

Akkurat som dere har jeg også hatt det - noen dager kvalm andre ikke.

Heldigvis er ikke jeg så veldig kvalm (litt mat i magen så går det over), så jeg blir nesten urolig når jeg ikke er kvalm og lettet når kvalmen er tilbake. Tenker på samme måte som deg Cherio, når jeg er kvalm skjer det i hvert fall noe der inne.

Men til deg Elize - jeg kjenner flere som ikke har hatt kvalme i det hele tatt og for de har det gått kjempebra. Tror ikke det er noe du skal uroe deg før - men jeg vet hvordan det er. Man uroer seg for absolutt allting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Ja, det er helt normalt at kvalmen gir seg, og det kan du være glad for. Når du sier at du nesten engster deg, regner jeg med at det skylles redsel for at du plutselig ikke skulle være gravid lenger. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for det, det er det ikke holdepunkter for å anta. Kvalmen gir seg ofte på den måte, altså ganske plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...