Gjest osiris Skrevet 14. desember 2000 Del Skrevet 14. desember 2000 Vet noen hvor jeg kan finne informasjon om Fibromyalgi? Legen min mener det er stor sannsynlighet for at jeg har det og vil sende meg til revmatolog. Jeg vil helst ikke ha noen "diagnose", det blir så "endelig" da, syns jeg. Men jeg vil gjerne finne litt ut av det og se om evt egenbehandling hjelper før jeg gjør noe mer. Får prøve å holde ut litt til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12632-informasjon-om-fibromyalgi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 16. desember 2000 Del Skrevet 16. desember 2000 Kjære osiris. Fibromyalgi el.kronisk muskelsmertesyndrom kjennetgenes gjerne av generalisrete smerter og slapphet.Diagnosen stilles av en reumatolog som finner karakteristiske trykkømme punkter.Det finnes en egen forening for pasienter ,med Fibromyalgi hvor du sikkert kan få muye informasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12632-informasjon-om-fibromyalgi/#findComment-62901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest osiris Skrevet 18. desember 2000 Del Skrevet 18. desember 2000 Kjære osiris. Fibromyalgi el.kronisk muskelsmertesyndrom kjennetgenes gjerne av generalisrete smerter og slapphet.Diagnosen stilles av en reumatolog som finner karakteristiske trykkømme punkter.Det finnes en egen forening for pasienter ,med Fibromyalgi hvor du sikkert kan få muye informasjon. Takk skal du ha. Har snakket med endel mennesker om dette nå, og det høres ut som de fleste mener at jeg er teit som ikke vil ha en diagnose før jeg "må". men det kan da vel ikke være unormalt å ha en trang til å være frisk lengst mulig? Jeg vet at jeg fyller de symptomene som kreves for å kalle de plagene jeg har for fibromyalgi. Jeg vet ikke om jeg har treff på akkurat de triggerpunktene som skal til, men jeg syns det viktigste er hvordan jeg skal få et best mulig liv, og helst bli kvitt dette. Med en diagnose, da har jeg jo liksom fått det da, for resten av livet innbiller jeg meg. Så lenge jeg ikke vet er det jo håp, velger nå jeg å tro da. I følge mine venner tenker jeg unormalt, men gjør jeg det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12632-informasjon-om-fibromyalgi/#findComment-63471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 21. desember 2000 Del Skrevet 21. desember 2000 Takk skal du ha. Har snakket med endel mennesker om dette nå, og det høres ut som de fleste mener at jeg er teit som ikke vil ha en diagnose før jeg "må". men det kan da vel ikke være unormalt å ha en trang til å være frisk lengst mulig? Jeg vet at jeg fyller de symptomene som kreves for å kalle de plagene jeg har for fibromyalgi. Jeg vet ikke om jeg har treff på akkurat de triggerpunktene som skal til, men jeg syns det viktigste er hvordan jeg skal få et best mulig liv, og helst bli kvitt dette. Med en diagnose, da har jeg jo liksom fått det da, for resten av livet innbiller jeg meg. Så lenge jeg ikke vet er det jo håp, velger nå jeg å tro da. I følge mine venner tenker jeg unormalt, men gjør jeg det? Kjære Cargo. Jeg tror det først og fremt er styrken som skader hørselen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12632-informasjon-om-fibromyalgi/#findComment-64409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 21. desember 2000 Del Skrevet 21. desember 2000 Takk skal du ha. Har snakket med endel mennesker om dette nå, og det høres ut som de fleste mener at jeg er teit som ikke vil ha en diagnose før jeg "må". men det kan da vel ikke være unormalt å ha en trang til å være frisk lengst mulig? Jeg vet at jeg fyller de symptomene som kreves for å kalle de plagene jeg har for fibromyalgi. Jeg vet ikke om jeg har treff på akkurat de triggerpunktene som skal til, men jeg syns det viktigste er hvordan jeg skal få et best mulig liv, og helst bli kvitt dette. Med en diagnose, da har jeg jo liksom fått det da, for resten av livet innbiller jeg meg. Så lenge jeg ikke vet er det jo håp, velger nå jeg å tro da. I følge mine venner tenker jeg unormalt, men gjør jeg det? Kjære osiris. Jeg har stor forståelse for dine synspunkter,men mener vel det kan være hensiktsmessig å ha en diagnose å forholde seg til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12632-informasjon-om-fibromyalgi/#findComment-64416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.Ringo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Takk skal du ha. Har snakket med endel mennesker om dette nå, og det høres ut som de fleste mener at jeg er teit som ikke vil ha en diagnose før jeg "må". men det kan da vel ikke være unormalt å ha en trang til å være frisk lengst mulig? Jeg vet at jeg fyller de symptomene som kreves for å kalle de plagene jeg har for fibromyalgi. Jeg vet ikke om jeg har treff på akkurat de triggerpunktene som skal til, men jeg syns det viktigste er hvordan jeg skal få et best mulig liv, og helst bli kvitt dette. Med en diagnose, da har jeg jo liksom fått det da, for resten av livet innbiller jeg meg. Så lenge jeg ikke vet er det jo håp, velger nå jeg å tro da. I følge mine venner tenker jeg unormalt, men gjør jeg det? Hallo. Det er ikke noe tåpelig med de tankene du har, jeg har selv gått slik i snart 5 år. Men for en stund siden tok jeg mot til meg å snakket med min fastlege om utredning hos revmatolog, og etter en ikke så alt for lang periode fikk jeg diagnosen Fibromyalgi (2 uker siden). Etter at jeg fikk diagnosen har jeg snakket med de på jobben, familie og venner og alle sammen hadde full forståelse for at jeg ikke har store utsikter for å delta i VM i vektløfting ). Husk det værste med hele dritten her er faktisk det å få diagnosen, så kommer det helt an på DEG hvor ille det skal være. PS: Hvis du har funnet noe informasjon om rettigheter/støttegrupper etc på nettet så legg det gjerne ut i et svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12632-informasjon-om-fibromyalgi/#findComment-1272533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osiris Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hallo. Det er ikke noe tåpelig med de tankene du har, jeg har selv gått slik i snart 5 år. Men for en stund siden tok jeg mot til meg å snakket med min fastlege om utredning hos revmatolog, og etter en ikke så alt for lang periode fikk jeg diagnosen Fibromyalgi (2 uker siden). Etter at jeg fikk diagnosen har jeg snakket med de på jobben, familie og venner og alle sammen hadde full forståelse for at jeg ikke har store utsikter for å delta i VM i vektløfting ). Husk det værste med hele dritten her er faktisk det å få diagnosen, så kommer det helt an på DEG hvor ille det skal være. PS: Hvis du har funnet noe informasjon om rettigheter/støttegrupper etc på nettet så legg det gjerne ut i et svar. Takk for svaret. Det innlegget du svarte på var skrevet for 5 år siden og jeg har fått ny diagnose nå. Dette skjer visstnok ofte med personer med fibromyalgi. Andre revmatiske diagnoser kan ha et diffust forløp og blir ofte kalt fibromyalgi inntil man finner noe på blodprøve eller røntgen. Det gjelder å holde ut, bevege seg og holde humøret oppe. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12632-informasjon-om-fibromyalgi/#findComment-1280902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.